دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1394 - 16:06
در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

آیت‌الله جنتی: ترجیح می‌دهیم عزتمان حفظ شود اما شکم ما گرسنه بماند/ گوشت خوردن خیلی چیز خوبی نیست

خطیب جمعه این هفته تهران گفت: آمریکا سی و چند سال توسری، سیلی، پس‌گردنی و تودهنی خورده و همه را از چشم اسلام و یاران اسلام می‌بیند و برای انتقام گرفتن کمر بسته است.
کد خبر : 19281

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، گفت:‌ برخی در رابطه با مسئله هسته‌ای ساده‌اندیش‌اند و بسیاری نمی‌دانند که این مسئله چه سرنوشتی را در آینده برای ما دارد. برخی نیز بی‌تفاوت‌اند و خیال می‌کنند مسئله آنقدرها هم مهم نیست.








آمریکا توسری، سیلی و پس‌ گردنی‌هایی را که خورده از چشم اسلام می‌بیند و کمر به انتقام بسته است

وی ادامه داد: برخی خیال می‌کنند با انجام توافق و برداشته شدن تحریم‌ها، دشمن دست از دشمنی بر می‌دارد و ما اگر قبول کنیم او هم با ما کنار می‌آید و امیدهایی به شیطان بزرگ و شیاطین دیگر دارند و حقیقت امر را آنطور که باید در نمی‌یابند.


امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه «ادامه این راه به خصوص در این گردنه پرخطر نیاز به سه چیز دارد»، گفت: ایمان به خدا، ایمان به مردم و ایمان به راهی که می‌رویم، سه لازمه عبور از این مسیر است.


جنتی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، اظهار کرد: چیزی که می‌خواهم بگویم فکر می کنم تا به حال گفته نشده است و اینکه هر چه ما در راه هسته‌ای مقاومت و صبر داشته باشیم ارزش دارد. مسئله اصلی این است که آمریکا سی و چند سال توسری، سیلی، پس‌گردنی و تودهنی خورده و همه را از چشم اسلام و یاران اسلام می‌بیند و برای انتقام گرفتن کمر بسته است.


وی تصریح کرد: به فرض محال اگر قبول کنیم مثل لیبی عقب‌نشینی کنیم، خامی است که فکر کنید مسئله تمام و اقتصاد فعال می‌شود و مردم به نوایی می‌رسند؛ این ساده‌اندیشی و عوام‌پسندی است؛ آمریکا می‌خواهد ده برابر و صدبرابر سطله زمان شاه را در ایران پیاده کند.


دبیر شورای نگهبان افزود: آنها می‌خواهند نبض مسائل اقتصادی، سیاسی، قوه مجریه، قضائیه و مجلس کشورمان را در اختیار بگیرند و سیلی‌ای که خورده‌اند جواب دهند.


وی یادآور شد: آمریکا کشوری است که چنان وضعی را در فلسطین به وجود آورد، ایجاد کننده داعش است و در یمن پشتیبان کشوری است که به بچه و زن و مرد و مریض رحم نمی‌کند؛ آمریکا هر کجا وارد شده به احدی رحم نکرده و قساوتش حداکثر است و هر کجا رفت مخالفانش را تار و مار کرد.


جنتی تصریح کرد: عده‌ای در داخل این موضوع را نمی‌فهمند و فکر می‌کنند که مسئله آمریکا با ما فقط هسته‌ای است و حتی در برخی جلسات گفته‌اند که با حل شدن این موضوع، اقتصاد ما درست می‌شود؛ این طرز تفکر ناشی از آن است که آنان به خدا، مردم و راه درست ایمان ندارند.








به فرض محال اگر قبول کنیم مثل لیبی عقب‌نشینی کنیم، خامی است که فکر کنید مسئله تمام و اقتصاد فعال می‌شود و مردم به نوایی می‌رسند؛ این ساده‌اندیشی و عوام‌پسندی است؛ آمریکا می‌خواهد ده برابر و صدبرابر سطله زمان شاه را در ایران پیاده کند

امام جمعه موقت تهران، در بخش دیگری از خطبه‌های دوم خود، به برخی از بیانات امام خمینی(ره) در رابطه با مقاومت و استقبال مردم از شهادت اشاره کرد و افزود:‌ مردم راه امام(ره) را پذیرفته‌اند که تا کنون تا اینجای راه آمده‌اند.


وی با بیان اینکه «تحمل گرسنگی که از شهید دادن بدتر نیست»، خاطر نشان کرد: گوشت خوردن خیلی چیز خوبی نیست و می‌توان یک وعده غذا در روز خورد و کافی است. چرا که ما ترجیح می‌دهیم؛ آبرو و عزتمان حفظ شود اما شکم ما گرسنه بماند.


جنتی، ادامه داد: اگر ما راه خودمان را می‌دانیم نباید از تهدیدات آمریکا بترسیم و البته تیم مذاکره‌کننده باید خط قرمزها، نظرات مقام معظم رهبری و مصلحت نظام را در نظر بگیرد و آبروی انقلاب اسلام و مردم را حفظ کند و به هر قیمتی که تمام شود به راه درست می‌ارزد. امام حسین(ع) و یارانش کشته شدند، اسلام زنده شد. بگذارید ما هم کشته شویم تا اسلام زنده بماند.


عربستان سعودی فرعون و طاغوت زمان است


عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به جنایات عربستان در یمن گفت: عربستان سعودی فرعون و طاغوت زمان است و بیشترین ثروت‌ها را برای قلع و قمع کردن انسان‌ها در اختیار دارد.


وی ادامه داد: آنها در یمن کاری می‌کنند که با هیچ معیاری جور در نمی‌آید و به بهانه حمایت از رئیس‌جمهور مستعفی و فراری، از آمریکا کمک می‌خواهند تا رزمندگان یمن را سرکوب کنند.


امام جمعه موقت تهران خطاب به آل‌سعود گفت: یمن با شما چه کرده بود و کی در مقابل شما ایستاده بود و با چه مجوزی آنان را قتل عام می‌کنید و ساختارهای آنها را از بین می‌برید؛ لعنت خداوند بر شما باد و خداوند قدرت شما را بگیرد.


جنتی در پایان تأکید کرد: ‌ما حامی مظلوم و دشمن ظالمیم و از مردم یمن هر حمایتی که بتوانیم کوتاهی نمی‌کنیم و امیدواریم شر اشرار سعودی از سر حرمین شریفین و مردم مظلوم یمن و دیگر کشورها کوتاه شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب