دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1396 - 14:34
قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد :

استعمال سیگار افراد را در معرض ابتلا به 24 نوع سرطان قرار می‌دهد

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بر اساس تحقیقات به‌عمل آمده ارتباط ابتلا به ۲۴ سرطان و ۵۲ بیماری با مصرف سیگار اثبات شده است.
کد خبر : 192808

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر سید کاظم فرهمند در همایش هفته ملی بدون دخانیات ضمن اشاره به اینکه اولین علت مرگ و میر در دنیا بیماری‌های قلبی و عروقی است، گفت: استعمال مواد دخانی به ویژه سیگار نقش مستقیم در ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی دارد.


قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد کنترل مصرف دخانیات را مساله‌ای چند وجهی خواند و بر ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی در کنار برخوردهای قهری تاکید کرد.


وی در ادامه بر مشارکت فعال همه سازمان‌ها و ارگان‌ها جهت کنترل عرضه و مصرف دخانیات تاکید کرد و گفت: هدف سازمان جهانی بهداشت و متولیان سلامت از برگزاری این مناسبت‌ها و روزهای جهانی و ملی حساس سازی و حمایت طلبی جامعه و مدیران و سیاستگذاران است.


فرهمند مصرف سیگار را دروازه ورود استفاده مواد مخدر دانست و افزود: عوامل مختلفی از جمله عوامل خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و روانشناختی در گرایش افراد به سوی مصرف دخانیات دخیل است که عامل فرهنگی در این خصوص دارای اهمیت ویژه‌ای است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته