دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1396 - 13:12

مجتهد: پادشاه عربستان سلامت عقلانی خود را از دست داده است/ بن‌سلمان مراکش را تهدید کرد

کاربر سعودی معروف توییتر با نام مستعار «مجتهد» فاش کرد ولیعهد عربستان، مراکش را به‌دلیل موضعش نسبت به بحران قطر، به لغو سفر پادشاه عربستان به این کشور تهدید کرد.
کد خبر : 192734

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری عربی 21، مجتهد در کاربری توییتر خود نوشت سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان میان هفته‌های دوم یا سوم ماه جاری به مراکش سفر می‌کند و به‌طور ضمنی گفت که او وضعیت سلامتی خوبی ندارد.


مجتهد درباره دلیل غیبت پادشاه عربستان و فرزندش در نشست گروه بیست نوشت: «پادشاه به‌دلیل وضعیت عقلی افتضاحی که دارد، نمی‌تواند در هیچ جایی حاضر شود و محمد نیز به‌دلیل نگرانی از وقوع کودتای خانوادگی نمی‌تواند کشور را ترک کند.»


این کاربر مشهور سعودی تصریح کرد بن‌سلمان به‌دلیل اینکه مراکش با عربستان در زمینه تحریم قطر همراهی نکرده، این کشور را تهدید کرده است که سفر سلمان به طنجه را لغو می‌کند. این سفر می‌تواند سود سرشاری را عائد مراکشی‌ها کند.


مجتهد نوشت: «پادشاه در اواخر ماه رمضان دچار ناتوانی خفیفی شد و اوضاع جسمانی او روز به روز بدتر می‌شود و دیوان پادشاهی نگران لغو سفرهایش است، سفرهایی که برای آن صدها میلیون دلار هزینه کرده است.»


وی افزود: «توجه داشته باشید که تفاوتی میان حضور پادشاه عربستان در مراکش و حضور در نشست گروه بیست وجود دارد و آن این است که مراکش نگران حضور یافتن یا نیافتن بن‌سلمان نیست چرا که در همان موقعیت خود باقی می‌ماند، ولی در عربستان این نگرانی وجود دارد که با نبودن بن‌سلمان اتفاقاتی رخ دهد. از سوی دیگر به‌دلیل وضعیت سلامتی سلمان بن عبدالعزیز که باعث شده او نتواند به جایی برود، نگرانی‌ها بابت تنش (و کودتای) خانوادگی وجود دارد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته