دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 بهمن 1393 - 11:38
یک جراح و متخصص زنان:

هیچ گاه به زنان باردار استراحت مطلق پیشنهاد نمی‌‌شود

یک جراح و متخصص زنان با بیان اینکه هیچ گاه به زنان باردار استراحت مطلق پیشنهاد نمی‌‌شود گفت: توصیه ما به زنانی که دچار خونریزی شده باشند و یا سابقه سقط‌های مکرر داشته و به علت نارسایی دهانه رحم سرکلاژ شده‌اند، داشتن یک استراحت نسبی و انجام کارهای سبک است.
کد خبر : 1927

به گزارش سرویس پزشکی خبرگزاری آنا، دکتر ژاله ذوالقدری با اشاره به اینکه افرادی که از روش‌های کمک باروری استفاده کرده‌اند، در دوران بارداری به مراقبت‌های متفاوتی از دیگر زنان باردار نیاز دارند، گفت: در بیشتر موارد، این زنان در سنین بالاتر و بیش از 35 سال هستند و این خود سبب عوارض بیشتری برای این افراد در دوران حاملگی خواهد بود و شانس سقط بیشتری نیز برایشان وجود دارد و تولد نوزادانی با ناهنجاری‌های مادرزادی و کروموزومی در آنها بیشتر وجود دارد که شایع‌ترین آنها سندرم داون یا منگلیسم است و از طرفی هم به صورت معمول عوارض دوران بارداری همچون سقط جنین، دیابت بارداری، مسمومیت حاملگی، زایمان زودرس و... در این افراد بیشتر از دیگر زنان باردار است.


استراحت به کدام دسته از زنان باردار توصیه می شود؟


جراح و متخصص زنان، افزود: هیچ گاه به زنان باردار استراحت مطلق پیشنهاد نمی‌شود و چنانچه شرایط محیطی سالم باشد با انجام فعالیت‌های سبک به هیچ وجه سقط اتفاق نمی‌افتد و تنها به زنانی که دچار خونریزی شده باشند و یا سابقه سقط‌های مکرر داشته و به علت نارسایی دهانه رحم سرکلاژ شده‌اند، توصیه ما داشتن یک استراحت نسبی و انجام کارهای سبک است.


دیابت بارداری


ذوالقدری با بیان علت شیوع دیابت بارداری تشریح کرد: افراد مبتلا به دیابت در دوران حاملگی به دو گروه تقسیم می‌شوند، یک گروه زنانی هستند که پیش از شروع بارداری مبتلا به دیابت بوده و دارو مصرف می‌کنند که این افراد باید توجه داشته باشند حتما 6 تا 8 هفته پیش از شروع بارداری، قندخون آنها کاملا کنترل شود، چرا که در صورت مثبت بودن قند خون، حتما سبب بروز ناهنجاری‌های جنینی خواهد شد و گروه دوم زنانی هستند که در ظاهر سالمی دارندو قبلا دیابت نداشته‌اند که معمولا این افراد را غربالگری می‌کنیم و آزمایش قندخون آنها را بررسی می‌کنیم و به صورت معمول در زنانی که وزن بالا دارند و یا در بارداری‌های قبلی خود، نوزادی با وزن بالا به دنیا آورده و یا سقط‌های مکرر داشته‌اند و... نیاز به بررسی بیشتر وجود دارد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته