دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 تير 1396 - 14:55
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور:

ثبت دمای ۶۰ درجه سانتیگراد در هرمزگان صحت ندارد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: ثبت دمای ۶۰ درجه سانتیگراد در هرمزگان صحت ندارد و احتمالا اندازه‌گیری در شرایط خاص یا خارج از استانداردهای هواشناسی انجام شده است.
کد خبر : 192572

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از مهر، احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در واکنش به اعلام دمای ۶۰ درجه سانتیگراد در رودان توسط معاون آبخیزداری منابع طبیعی هرمزگان تصریح کرد: در هیچ نقطه‌ای از کشور دمای ۶۰ درجه سانتیگراد نداشته‌ایم و در استان هرمزگان حتی به دمای بالای ۵۰ درجه هم بعید است برسیم.


وظیفه افزود: احتمالا ثبت این دما و اعداد مشابهی که گاه اعلام می‌شود به دلیل اندازه‌گیری‌های در شرایط غیراستاندارد است و مثلاً ممکن است دماسنج را زیر نور آفتاب قرار داده باشند یا شرایط اندازه‌گیری خارج از استانداردهای هواشناسی بوده باشد.


وی تصریح کرد: به هر صورت اعلام دمای ۶۰ درجه سانتیگراد در کشور به هیچ رو صحت ندارد و چنین دمایی به عنوان مشاهده نشده است.


بر اساس این گزارش، این در حالیست که ابوالقاسم حسین‌پور، معاون آبخیزداری منابع طبیعی هرمزگان روز گذشته از ثبت رکورد دمایی ۶۰درجه سانتی گراد در سطح زمین طی روزهای گرم تابستان در ایستگاه آبخیزداری حوزه آبخیز معرف و زوجی دهگین رودان خبر داده بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته