دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تهیه کننده «خاکستری کوچیک»: بازار تولید مشترک فیلم در جشنواره کودک الزامی است

 دیوکه بیورکلی گراور از کشور ترکیه که با فیلم «خاکستری کوچیک» در جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان ایران حضور دارد، وجود بازار تولید مشترک فیلم در جشنواره های کودک دنیا را الزامی دانست و گفت: این بخش باعث تعامل و فیلمسازی کارگردان های کشورهای مختلف با یکدیگر است.  
کد خبر : 192482

دیوکه بیورکلی گراور در گفتگو با خبرنگار فرهنگی آنا و درباره جشنواره فیلم های کودکان ونوجوان اظهار کرد: برنامه ریزی برای نمایش آثار سینمایی در این جشنواره بسیار مناسب انجام شده است. از این جهت که کارگردانهای خارجی می توانند در کنار هم فیلمهای یکدیگر را تماشا کنند اتفاق خوبی است.


این تهیه کننده که اصالت نروژی دارد درباره دیدن فیلم‌های کودکان و نوجوانان دیگر کشورها گفت: قطعا اگر جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان ایران نبود ما نمی توانستیم فیلمهای کودک کشورهای دیگر را ببینیم. دیدن فیلمهای بقیه کارگردانها برای من تجربه بسیار خوبی است.


گراور گفت: ما در کشور نروژ جشنواره خاصی برای کودکان نداریم، اما جشنواره های کودک زیادی در کشورهای اسکاندیناوی در اطراف ما وجود دارد. دانمارک و هلند جشنواره های کودک دارند و ما به این جشنواره ها می رویم.


وی ادامه داد: از نظر مخاطبان جشنواره های اروپایی و ایران خیلی شبیه به هم هستند، از لحاظ تجاری یک تفاوت دارند و آن این است که ما هنوز بازار تولید مشترک در هیچ کدام از این جشنواره ها نداریم و اگر این بخش اضافه شود بسیار بهتر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته