دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 تير 1396 - 10:49
مخبر دزفولی تاکید کرد

لزوم رفع سوءظن به فعالان علمی و فناوری کشور برای ورود به عرصه کار و رقابت

جلسه 94 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، روز گذشته به ریاست دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.
کد خبر : 192471

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ابتدای این جلسه گزارش عملکرد و برنامه‌های پیش روی «شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان» ارائه شد. در این گزارش به برخی از دستاوردها و تولیدات این شهرک علمی و تحقیقاتی و گردش مالی 1300 میلیارد تومانی آن اشاره شد.


در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به ارتباط مؤثر و راهگشای این شهرک با دانشگاه صنعتی اصفهان، برخی از ابعاد همکاری بین این دو نهاد علمی تشریح شد. در پایان این گزارش به برخی چالش‌ها و مشکلات پیش روی آن نیز اشاره شد.


ایجاد فرهنگ اشتغال‌زایی از سوی بخش غیر دولتی، اصلاح زیست‌بوم اقتصاد کشور در مسیر تحقق دانش‌بنیان، به کار‌گیری ظرفیت‌ها و قابلیت‌های نظام پولی کشور در راستای کمک به فعالیت‌های دانش بنیان و لزوم جذب کامل بودجه تخصیص یافته به شهرک‌های علمی و تحقیقاتی بخشی از نظرات و پیشنهادهای اعضای جلسه بعد از ارائه این گزارش بود.


دکتر محمدرضا مخبردزفولی نیز در این زمینه گفت: «همه دستگاه‌ها باید به شهرک‌های علمی و تحقیقاتی کمک کند. سوءظن نسبت به فعالان علمی و فناوری کشور باید برطرف شود تا این قشر بتواند وارد میدان کار و تولید شود. باید روحیه خطر پذیری و ورود به میدان رقابت بیش از پیش ترویج و مقررات‌زدایی و تسهیل سازوکارها جدی تر گرفته شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته