دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 تير 1396 - 10:57
عضو شورای سیاستگذاری انجمن رادیولوژی ایران:

پایین بودن تعرفه و بدهی بیمه‌ها مراکز رادیولوژی را در آستانه ورشکستگی قرار داده

عضو شورای سیاستگذاری انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به لزوم ایجاد مراکز جامع رادیولوژی در کشور گفت: امروزه بسیاری از مراکز رادیولوژی به دلیل مسائل و مشکلات پیش رو در آستانه ورشکستگی بوده و موضوع تعرفه‌ها و بدهی بیمه به این موضوع دامن زده است.
کد خبر : 192456

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی انجمن رادیولوژی ایران، دکتر علی اکبر عامری با تاکید بر ضرورت اتحاد و همبستگی میان رادیولوژیست‌ها، اظهار کرد: ایجاد مراکز جامع رادیولوژی در کشور امری مهم است که نباید مورد غفلت جامعه رادیولوژی قرار گیرد.


وی افزود: بهتر است به جای فعالیت رادیولوژیست‌ها در مراکز کوچک و انجام اقدامات جزئی، همگی در مراکز جامع مشغول به فعالیت شوند که این امر به نفع مردم و رادیولوژیست‌هاست.البته این موضوع ممکن است در مراحل ابتدایی درآمد بالایی برای رادیولوژیست‌ها نداشته باشد ولی به تدریج موفقیت و دستاوردهای زیادی را به همراه خواهد داشت.


این عضو شورای سیاستگذاری انجمن رادیولوژی ایران گفت: امروزه بسیاری از مراکز رادیولوژی به دلیل مسائل و مشکلات پیش رو در آستانه ورشکستگی هستند و موضوع تعرفه‌ها و بدهی بیمه به این موضوع دامن زده است.


عامری تصریح کرد: بی‌توجه به این موضوعات بر کیفیت کار تاثیر گذاشته و از طرفی باید توجه داشت که بسیاری از وسایل و تجهیزات رادیولوژی نیاز به بروز رسانی دارد و برخی از آنها کلا کارایی خود را از دست داده‌اند.


این عضو شورای سیاستگذاری انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به لزوم اصلاح کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات، گفت: بی‌توجهی به مشکلات تعرفه‌ای سبب بروز مشکلات زیادی خواهد شد.


وی به دیگر مشکلات حوزه رادیولوژی اشاره کرد و افزود: در تهران چندین سال است که مجوز راه اندازی مراکز جدید رادیولوژی را نمی‌دهند و این موضوع موجب بروز آسیب‌های فراوان در حوزه رادیولوژی و کاهش انگیزه تحصیل در این رشته می‌شود.



انتهای پیام/

برچسب ها: تعرفه پزشکی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته