دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1394 - 11:32
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش:

ثبت نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از اول خرداد و ثبت‌نام سایر دانش‌آموزان در مدارس بعد از پایان امتحانات خبر داد.
کد خبر : 19229

به گزارش گروه اجتماعی آنا، علی زرافشان معاون وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه 13 میلیون دانش‌آموز در مدارس کشور تحصیل می‌کنند، آغاز ثبت‌نام مدارس کشور را روز شنبه دوم خردادماه اعلام کرد گفت: خانواده‌ها مجبور نیستند هنگام ثبت‌نام وجهی به مدارس پرداخت کنند و این عمل اجباری ممنوع است.


وی با تاکید بر اینکه به غیر از کلاس اولی‌ها که از اول خرداد ثبت‌نام‌ می‌شوند، بقیه پایه‌ها بعد از اعلام نتایج امتحانات، ثبت‌نام می‌شوند.


زرافشان الکترونیکی شدن ثبت‌نام در مدارس شاهد و همچنین سنجش سلامت در پایگاه‌های سنجش را اقدامی نو در جهت پیشبرد توسعه الکترونیک برداشت و گفت: این نوع عملیات امکان رصد آنلاین نتایج حاصل از سنجش اطلاعات را به صورت آنلاین فراهم می‌کند.


به گفته معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، با شکل گیری فرایند ثبت نام الکترونیک، دانش آموزان پایه اول دبستان می توانند به مدارس مراجعه و فرم‌ها و معرفی‌نامه‌های مربوط را دریافت و پس از طی مراحل سنجش و دریافت گواهی سلامت برای تکمیل روند اقدام کنند.


زرافشان پیشتر به آنا گفته بود: ثبت‌نام دانش‌آموزان سایر پایه‌ها و مقاطع تحصیلی بعد از پایان امتحانات خرداد آغاز می‌شود. در زمان ثبت‌نام، حضور اولیا فقط در پایه‌های ورودی الزامیست و ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه توسط مدیر و معاونان مدرسه انجام می‌شود.


وی عنوان کرد: در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک، ثبت‌نام دانش‌آموزان از طریق سامانه الکترونیکی سناد انجام می‌شود و سعی شده است مراجعه حضوری اولیا و دانش‌آموزان را در مدرسه به حداقل برسانیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: علی زرافشان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته