دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1396 - 17:22

عباس خواهان توافق صلح تاریخی با اسرائیل شد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار انعقاد یک توافق صلح تاریخی با اسرائیل براساس راهکار دو کشوری شد.
کد خبر : 192274

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا از ایسنا، خبرگزاری آناتولی گزارش کرد: «محمود عباس در بیست و نهمین نشست اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا خواستار رسیدن به توافق صلح نهایی با اسرائیل براساس راه‌حل دو کشوری شد و همچنین از رهبران آفریقایی خواست تا روابطشان با اسرائیل را به پایان اشغالگری 50 ساله این رژیم در اراضی فلسطینیان مشروط کنند.»


عباس گفت: ‌«مشارکت اسرائیل در کنفرانس‌های منطقه‌ای آفریقایی، تنها آن‌ها را به ادامه سیاست اشغالگری و ادامه تکذیب حق مردم فلسطین برای داشتن آزادی، حاکمیت و استقلال ترغیب می‌کند.»


او ابراز امیدواری کرد: «کشورهای عضو اتحادیه آفریقا باید به تغییر این واقعیت گزنده که از سوی مردم ما تجربه شده و نتیجه اشغالگری کنونی اسرائیل است، کمک کنند. حمایت کشورهای آفریقایی از قطعنامه‌های حامی فلسطین در مجامع بین‌المللی، از راه‌حل دو کشوری حفاظت می‌کند و منجر به حفظ حقوق فلسطینیان اشغال شده تا زمان برقراری صلح می‌شود.»


رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: «حل موضوع فلسطین با دستیابی به یک راه‌حل عادلانه، کلید اصلی رسیدن به صلح در این منطقه است. این موضوع، بهانه‌های گروه‌های تروریستی را در این منطقه از میان می‌برد و به امنیت منطقه‌ای و صلح جهانی ختم می‌شود. پیشنهادهای اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در این رابطه در موقع مناسبی مطرح شده است، اکنون امید اندکی برای برقرای صلح وجود دارد. ما اکنون منتظر هستیم تا اسرائیل به ابتکار عمل رئیس‌جمهوری آمریکا برای یک معاهده صلح تاریخی با توجه به راه حل دو کشوری پاسخ دهد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته