دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1396 - 14:57

عبدالله عبدالله: حوصله مردم افغانستان را به امتحان نگیرید

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی حکومت وحدت ملی از مسئولین افغانستان خواست که دیگر حوصله مردم افغانستان را به امتحان نگیرند.
کد خبر : 192272

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از بی‌بی‌سی، عبدالله در نشست مشترک نمایندگان شورای ولایتی کابل و مسئولان امنیتی این شهر افزود که مردم همیشه در راستای منافع بزرگ با نظام و حکومت هستند.


او از مسئولین امنیتی کابل خواست تلاش کنند ارتباط نزدیک با مردم داشته باشند و تاکید کرد که اگر فاصله میان مردم و مسئولان زیاد شود، برای ترمیم آن کوشش مسئولان امنیتی و غیرنظامی کفایت نخواهد کرد.


عبدالله با انتقاد از روند اطلاع‌رسانی مسئولین امنیتی افغانستان به مردم گفت: «یک حادثه می‌شود، عموم مردم می‌پرسند چرا این کار شد و پاسخ به موقع از طرف مسئولین به مردم داده نمی‌شود.»


او گفت که اگر این کار چند بار تکرار ‌شود به یک رویه تبدیل می‌شود. نتیجه این است که مردم می‌گویند از داخل نظام توطئه است.


عبدالله پرسید، آیا این روحیه حاکم نیست؟ مردم درباره آن سخن نمی‌گویند؟ او در تایید حرفش گفت که این فضا وجود دارد و مسئولیت همه است که این مشکل رفع شود.


وی افزود زمانی این مشکل رفع می‌شود که حقایق، مشکلات و کمبودها به مردم گفته شود و در راستای رفع آنها اقدام شود.


او گفت که باید در تمام مراحل قانون اجرا شود، در غیر این صورت فاصله مردم و مسئولان هر روز بیشتر می‌شود. عبدالله افزود در صورتیکه قانون به شکل درست اجرا نشود، اطلاعاتی را که مردم به دولت می‌دهند به یک خطر جانی برای آنها بدل خواهد شد و اعتماد از بین می‌رود.


عبدالله همچنان تاکید کرد که باید حقایق به مردم گفته شود، ولو درد آور و یا ناشی از کم کاری مسئولین امنیتی افغانستان باشد.


او اطمینان داد که نهادهای قضایی افغانستان حادثه تیراندازی به تظاهرکندگان «رستاخیز تغییر» را بررسی خواهند کرد و با کسانی که در انجام وظیفه غفلت و یا مخالف قانون رفتار کرده باشند مطابق قانون رفتار خواهد شد.


عبدالله خطاب به مسئولین امنیتی گفت که اگر دستورها به افراد زیر دست واضح نباشد نتیجه آن مصیبت‌هایی می‌شود که در روزها و هفته‌های گذشته رخ داد و مردم افغانستان به خاطر مطالبه حقوق شهروندی خود قربانی دادند.


در اعتراض‌های چند هفته قبل، میان تظاهرکنندگان و پلیس درگیری روی داد که در نتیجه آن، ۵ نفر از معترضان در تیراندازی کشته و نزدیک به ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته