دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1394 - 11:43
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر خبر داد

حضور یک پزشک برای هر 3 کاروان حج/۴۰ پزشک و پرستار نیمه شعبان به کربلا می‌روند

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از تصمیم حضور فقط یک پزشک برای هر ۳ کاروان حج و اعزام 40 پزشک و پرستار به مناسبت نیمه شعبان به شهر مقدس کربلا خبر داد.
کد خبر : 19227

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید علی مرعشی در گردهمایی نمایندگان استانی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر اظهار کرد: در این گردهمایی درباره هماهنگی‌ها و نظارت بر انجام معاینات و همچنین اطمینان از استطاعت جسمی زائران بحث و تبادل نظر می‌شود.


وی با بیان اینکه امسال 453 کاروان زیارتی به حج اعزام می‌شوند، گفت: 280 پزشک ویزیت و معاینات زائران را بر عهده خواهند داشت که از این تعداد 40 پزشک به عنوان پشتیبان در نظر گرفته شدند.


رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به اینکه هر 2 یا 3 کاروان یک پزشک خواهند داشت، یادآور شد: تا این لحظه ماموریت بیش از 200 پزشک مورد تایید قرار گرفته و انجام معاینات زائران آغاز شده است.


اعزام تیم پزشکی هلال احمر به کربلا همزمان با نیمه شعبان


رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از اعزام ۴۰ پزشک و پرستار به کربلای معلی و همزمان با فرا رسیدن مناسبت ولادت حضرت قائم (عج) خبر داد و گفت: دارو و تجهیزات مربوط به حج تمتع به زودی به عربستان ارسال می‌شود.


سید علی مرعشی از آماده‌سازی محموله تجهیزات و داروهای مورد نیاز در حج تمتع طی 2 هفته آتی خبر داد و گفت: این محموله بعد از آماده‌سازی به عربستان ارسال می‌شود.


رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مورد ارسال پزشکی به کربلا برای ایام شعبانیه گفت: اعزام پزشک عمومی، متخصص قلب، زنان، طب اورژانس، جراح عمومی و پرستار به کربلا خبر داد.
وی با اعلام اینکه این کادر اضطراری هلال احمر با همکاری مسئولان عتبه امام حسین 11 خرداد به کربلا اعزام می‌شوند، افزود: این کادر پزشکی تا 15 خرداد در کربلا خواهند ماند.
مرعشی با اشاره به اینکه هلال احمر ایران 2 مرکز درمانی در شهر کربلا دارد، افزود: تعدد حضور زائران سبب اعزام این تیم شده است.
وی در ادامه درباره ارسال محموله دارویی گفت: مراکز درمانی هلال احمر ایران در کربلا دارو و تجهیزات کافی در اختیار دارند و نیازی به ارسال محموله درمانی نداریم.
مرعشی با اعلام اینکه در این تیم اعزامی 19 پزشک متخصص و 6 پزشک عمومی قرار دارند، گفت: بقیه اعضای تیم، کادر درمانی هستند.
جمعیت هلال احمر ایران به جز کربلا، 2 مرکز درمانی در نجف و یک مرکز در کاظمین دارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: سید علی مرعشی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته