دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1396 - 14:35

نشست آستانه 5/ تمرکز مذاکرات بر روی مناطق کاهش تنش

امروز (سه‌شنبه) دور پنجم مذاکرات حل بحران سوریه در آستانه، پایتخت قزاقستان آغاز شده است و در آن هیات‌های ایران، روسیه و ترکیه به رایزنی درباره امکان ایجاد مناطق کاهش تنش می‌پردازند، موضوعی که در دور گذشته مذاکرات بر سر آن توافقاتی انجام شده بود.
کد خبر : 192266

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه فرانس 24، مذاکرات آستانه 5 از صبح امروز (سه‌شنبه) با نظارت ایران، روسیه و ترکیه آغاز شد و هیات‌های این سه کشور به تبادل نظر درباره امکان ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه پرداختند. این مذاکرات همچنان در پایتخت قزاقستان در جریان است.


لحظاتی پیش نشست سه جانبه کشورهای ضامن (ایران، روسیه و ترکیه) در سطح کارشناسان و مشاوران برگزار شد. پیش از این دیدار دیداری میان هیات‌های روسیه و اردن برگزار شده بود.


علاوه بر این، حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه کشورمان در چارچوب نشست‌های تخصصی نشست آستانه 5 با استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.


خبرگزاری تاس روسیه گزارش کرد سلسله نشست‌های مشورتی سه‌جانبه میان هیات‌های ایران، روسیه و ترکیه برگزار می‌شود تا در نهایت یک جلسه عمومی در روز چهارشنبه برگزار شود.


انور زیناکوف، سخنگوی وزارت امور خارجه قزاقستان به خبرگزاری فرانسه گفت: در این دور از مذاکرات هیات‌های نظام سوریه و مخالفان مسلح سوری نیز حضور دارند و وارد آستانه شده‌اند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته