دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1396 - 14:35
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی:

تدوین بیش از هزار عنوان کتاب در آموزش و پرورش

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از تدوین 1150 عنوان کتاب در آموزش و پرورش برای دانش آموزان کشور خبرداد.
کد خبر : 192259

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در دیدار با حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به فرازی از بیانات وی در سال گذشته که تالیف کتاب درسی را یکی از مصادیق جهاد اکبر توصیف کرده بودند، افزود: بیانات حضرتعالی در درس خارج بر ما تکلیف کرد که خدمت رسیده و فرآیند تدوین کتاب های درسی را که از 6 سال پیش آغاز شده به استحضار برسانیم.


رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: فرایند تدوین کتاب‌های درسی در چارچوب سیاست‌های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی صورت می‌گیرد.


وی بیان کرد: سازمان پژوهش 1150 عنوان کتاب درسی با تیراژ قریب 120 میلیون نسخه برای دانش آموزان از پایه اول ابتدایی تا پایان دوره متوسطه نظری و فنی و حرفه ای تولید و توزیع کرده است.


محمدیان خاطرنشان کرد: چند سالی است که تالیف کتاب‌های درسی را براساس برنامه تحولی آموزش و پرورش آغاز کرده و در این رابطه هر سال دو پایه تحصیلی با رویکرد برنامه درسی ملی است، تدوین می‌شود.


وی افزود: شکوفایی فطرت را در 5 عنصر تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق خلاصه کردیم که در چهار عرصه ارتباطی با «خدا»، با «خلق»، با «خلقت» با «خود» که اینجا تعبیر خلقت را از شما به عاریت گرفتیم، در 11 حوزه یادگیری، شامل حوزه تفکر و حکمت، قرآن و معارف اسلامی، زبان و ادبیات فارسی، مطالعات اجتماعی، ریاضیات، علوم تجربی، بهداشت سلامت و تربیت بدنی، فرهنگ و هنر، کار و فناوری، آداب و مهارت زندگی و خانواده و آموزش زبان‌های خارجی متبلور می‌شود که هدف غایی تربیت، دست یابی به مراتبی از حیات طیبه است.


محمدیان با بی‌سابقه خواندن چنین رویدادی در تاریخ آموزش و پرورش ایران، یادآور شد: در کتاب‌های گذشته نوشته بودند؛ ابر آمد، باران بارید، گیاه سبز شد و...، اما علت فاعلی آن همواره مغفول واقع می‌شد، در نتیجه دانش آموز نیز با همان تفکر تربیت می‌شد. اما در کتاب‌های جدید التالیف توجه دانش آموزان را به علت فاعلی و علت غایی جلب کرده‌ایم که این توفیق با استعانت از قرآن کریم حاصل شده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته