دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1396 - 11:00
لاریجانی در نشست علنی مجلس:

برای از بین رفتن پدیده قاچاق باید سخت‌گیرانه‌تر عمل شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیر قاچاق کالا و ارز در کشور نزولی بوده است تاکید کرد که برای از بین رفتن پدیده قاچاق باید سخت‌گیرانه‌تر عمل شود.
کد خبر : 192161

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 13 تیر) مجلس شورای اسلامی درباره نشست غیر علنی صبح مجلس گفت: امروز مجلس شورای اسلامی در رابطه با موضوع مهم قاچاق کالا و ارز جلسه غیر علنی داشت. در این جلسه مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق و وزارت اطلاعات دعوت شده و توضیحاتی را درباره اقدامات انجام شده به نمایندگان ارائه کردند و کاستی‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. مرکز پژوهش‌های مجلس هم نظرات کارشناسی خود را اعلام کرد و تعدادی از نمایندگان اظهار نظر کردند.


رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: دولت لایحه‌ای برای رفع برخی کاستی‌ها مطرح کرده و ابهاماتی در رابطه با مبارزه با قاچاق در جلسه امروز مشخص شد که قرار است بر این اساس لایحه دولت تکمیل شود و در دستور کار مجلس قرار گیرد.


لاریجانی با بیان اینکه در حوزه قاچاق باید برخی نظارت‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد و براساس قانون عمل شود، تاکید کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد سیر قاچاق نزولی بوده، اما باید سخت‌گیرانه‌تر عمل شود تا این عارضه از کشور رخت ببندد. چرا که قاچاق تاثیر مستقیمی بر روی تولید کشور دارد و دستگاه‌های ذیربط باید به‌طور جدی موضوع را پیگیری کنند. مجلس هم این مساله را تا حل آن دنبال خواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب