دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

انتظار 6 ساله مردم برای بازگشایی دوباره شهربازی خاطره انگیز مشهد

درهای ورودی بسته و همه جا را سکوت فرا گرفته است دیگر از آن هیاهو وفریادهای شادمانه وهیجان های دوست داشتنی در کوهستان پارک شادی مشهد خبری نیست ، فضای شادی و سرگرمی که 6سال قبل به واسطه فریادهای شادمانه کودکان وحتی بزرگسالان غرق در شادی ونورهای رنگارنگ بود، دیگر شاد نیست بلکه تبدیل به گورستانی از اسباب بازی های بزرگ و گران قیمتی شده است که روزگاری برایشان میلیاردها تومان هزینه شده بود تا هم درآمد زا باشد هم شادی آفرین.
کد خبر : 192081

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا از خراسان، کمتر کسی است که از وکیل آباد مشهد گذر کرده باشد وچرخ وفلک سربرآسمان کشیده ای را بر روی کوهی بلند ندیده باشد، چرخ وفلکی که 6سال است دیگر برای کسی نمی چرخد و همچون غول آهنی در کنار دیگر اسباب بازی ها به خواب ابدی فرورفته است .کوهستان پارک شادی درهایش به بهانه پلمب چند دستگاه بازی از سوی اداره کل استاندارد روی مردم بسته شد واکنون وارد ششمین سال تعطیلی خود می شود.






نه تنها مردم مشهد که بسیاری از زائران نیز خاطرات زیادی از کوهستان پارک شادی مشهد دارند و به جرات می توان آن را یکی از نمادهای سرگرمی در مشهد دانست، با این که شش سال است که کوهستان پارک شادی تعطیل شده است مردم وحتی زائران هنوز خاطرات روزهای شادش را فراموش نکرده اند وخواستار بازگشایی آن هستند. یکی از زائران که از پشت نرده های کوهستان پارک شادی وسایل بازی رنگ و رو رفته آن را نگاه می کند، می گوید : هرسال که برای زیارت به مشهد می آمدیم یکی از محل هایی که بچه هایم می خواستند بعد از زیارت ودر اوقات فراغت به آن جا برویم همین کوهستان پارک شادی بود که نمی دانم چرا با این همه سرمایه آن را تعطیل وبه حال خود رهایش کرده اند؟
او می افزاید: حیف نیست محلی را که تعداد زیادی از شهروندان وزائران می توانند اوقات فراغت خود را درکنار خانواده به شادی بگذرانند، تعطیل و این همه سرمایه را به حال خود رها کنند؟ چرا مسئولان پیگیر بازگشایی این مجموعه تفریحی بزرگ نیستند؟ محمد که به گفته خودش 20سال سن دارد وساکن مشهداست نیز با گلایه ازطولانی شدن تعطیلی مجموعه تفریحی کوهستان پارک شادی می گوید: چرا مسئولان دلیل اصلی تعطیلی این مجموعه تفریحی را نمی گویند؟ مگر می شود سرمایه ای به این بزرگی را به حال خود و بدون استفاده رها کرد؟
وی می افزاید : شهر بزرگ مشهد با 3میلیون شهروند وتعداد زیادی زائر، نیاز به مکان های تفریحی مانند کوهستان پارک شادی داردتا جوانان وخانواده ها بتوانند اوقات فراغت خود را در فضایی شاد وهیجان انگیز بگذرانند. حالا جالب است به جای اضافه کردن چنین مجموعه های تفریحی بزرگی، کوهستان پارک شادی را هم تعطیل می کنند.یکی دیگر از شهروندان مشهدی درباره تعطیلی چندین ساله کوهستان پارک شادی می گوید: وجود چنین فضاهای تفریحی برای شهر مشهد بسیار ضروری است واین که چرا چنین مجموعه بزرگی با این همه سرمایه گذاری را به حال خود بدون استفاده رها کرده وهم خودشان را از سود سرمایه گذاری وهم مردم را از تفریح وهیجان سالم در کنار خانواده محروم کرده اند، جای تعجب دارد.
اما سال 94 پس از چهار سال تعطیلی کوهستان پارک شادی مشهد "بیگی " رئیس اداره ارتباطات رسانه ای بانک دی که سال 93وعده تعیین تکلیف این مجموعه تفریحی را با برگزاری جلسه ای با یک شرکت سرمایه گذاری داده بود، گفت با آن شرکت به توافق نرسیدیم و وضعیت کوهستان پارک فعلا به همین حال خواهد ماند تا مجمع عمومی بانک برگزار شود، سپس در این باره تصمیم گیری خواهد شد.
ورود شورای شهربه تعطیلی کوهستان پارک
همچنین انتظاری هروی رئیس وقت شورای شهر مشهد نیز با بیان این که کوهستان پارک شادی مشهد را که مورد نیاز شهروندان و زائران است تعطیل کرده اندگفته بود : چند سال قبل حداقل ۶۰میلیارد تومان با احتساب زمین برای احداث کوهستان پارک شادی هزینه شد که این سرمایه اکنون چندین برابر شده است، چرا باید این سرمایه بدون استفاده هدر برود؟ ما به هیچ عنوان اجازه تغییر کاربری کوهستان پارک شادی را نخواهیم داد؛ البته باید دید طرح جامع وتفضیلی چه کاربری را تعریف کرده است اما قطعا اجازه تغییر کاربری را نخواهیم داد.
اما در تابستان 95 وباگذشت 5سال از تعطیلی کوهستان پارک شادی "احسان بیگی" مسئول واحد رسانه بانک دی به دنبال پیگیری های پی در پی خراسان رضوی در پاسخی بسیار مختصر اعلام کرده بود: درباره کوهستان پارک شادی مشهد تصمیم گرفته نشده است.وی افزوده بود: بانک دی کارش بانکداری است نه اداره شهربازی، به همین دلیل قصد واگذاری این مجموعه را داشتیم و برای آن مزایده برگزار کردیم اما این مزایده به نتیجه نرسید.
اجازه تغییر کاربری را نمی دهیم
"محمدرضا حسین نژاد" معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد نیز درباره تعطیلی کوهستان پارک شادی و شائبه تغییر کاربری در گزارشی که در سال 95به چاپ رسید، گفته بود: مالک نمی تواند درزمین های کوهستان پارک شادی برج بسازد و ساخت و ساز کند وبرای این کار باید مجوز کمیسیون ماده 5 را دریافت کند و به دلیل وسعت، از شورای عالی شهرسازی نیزباید مجوز بگیرد.وی بابیان این که کمیسیون ماده 5به مجموعه هایی که کاربری عمومی دارد و نیاز شهر است، مجوز تغییر کاربری نمی دهد، افزوده بود: شهردار مشهد عضو کمیسیون ماده 5 است و من نیز در جلسات کمیسیون حضور دارم وتاکنون درخواست تغییر کاربری درباره کوهستان پارک شادی مطرح نشده است.
حسین نژاد تصریح کرده بود: دریافت مجوز تغییر کاربری از تهران امکان پذیر نیست و باید شهرداری مشهد تغییر کاربری را پیشنهاد دهد که این کار از سوی مدیریت شهری انجام نخواهد شد زیرا نیاز عمومی بر نیاز اشخاص ارجحیت دارد و کمیسیون ماده 5 نیز اجازه تغییر کاربری را نخواهد داد.
مذاکره هایی برای واگذاری کوهستان پارک
اما اکنون ودر ششمین سال تعطیلی کوهستان پارک شادی مشهد "پرویزی" رئیس اداره املاک بانک دی در پاسخ به این سوال که بانک دی به عنوان مالک، پس از 6سال برای کوهستان پارک شادی مشهد چه تصمیمی گرفته است؟ و چرا تکلیف این مجموعه تفریحی کلان شهر مشهد مشخص نمی شود؟ می گوید: بانک دی هیچ وقت در طول چند سال گذشته هیچ برنامه ای برای تغییر کاربری کوهستان پارک شادی مشهد نداشته است.وی می افزاید : کار ما بانکداری است اما بر اساس روابط و ضوابطی که وجود داشته واقتضائات زمانی، مجبور بودیم کوهستان پارک را خریداری وسرمایه گذاری کنیم ویک سالی هم تحت نظارت شرکت بوعلی، این مجموعه فعال بود.
دلیل تعطیلی کوهستان پارک
وی اضافه می کند: پس از این مدت، اداره کل استاندارد اعلام کرد که تعدادی از دستگاه های کوهستان پارک استاندارد نیست و ممکن است خطراتی را برای استفاده کنندگان ایجاد کند به همین دلیل هیئت مدیره بانک دی تصمیم گرفت تا زمانی که ایراد دستگاه ها رفع نشده این مجموعه تعطیل شود .وی با بیان این که براساس مفاد مواد 16و17قانون رفع موانع تولید بانک مرکزی ، ملزم هستیم دارایی های غیر بانکی خود را واگذار کنیم اظهار می کند: برهمین اساس تصمیم گرفتیم کوهستان پارک شادی را واگذار کنیم ودرمقاطعی نیز برای این کاردردو نوبت مزایده هم برگزار کردیم که آخرین آن بهمن ماه و اسفند ماه سال 95 بود که آگهی آن نیز در روزنامه ها به چاپ رسید.
وی می گوید: اما فرد یا شرکتی به صورت مستقیم در مزایده خرید کوهستان پارک شادی شرکت نکرد.وی اضافه می کند: برنامه بانک دی برای کوهستان پارک شادی مشخص است وآن واگذاری کوهستان پارک به فردی است که قصد راه اندازی آن را به عنوان مجموعه تفریحی، گردشگری و شهربازی داشته باشد وهیچ گونه برنامه ای برای تغییر کاربری این مجموعه نداشته باشد زیرا ما یک سری مسئولیت های اجتماعی هم داریم .رئیس اداره املاک بانک دی می افزاید: در این مدت، مذاکرات زیادی برای واگذاری کوهستان پارک شادی داشتیم وخریداران حقیقی وحقوقی هم در این باره مراجعه کردند اما بنا به دلایل مختلفی از جمله این که آورده نقدی نداشتند ومی خواستند تهاتر با املاک دیگری داشته باشند که فقط در مشهد بود، به نتیجه نرسیدیم. حتی شهرداری مشهد هم درمقطعی نه به صورت مستقیم بلکه غیر مستقیم برای دراختیارگرفتن کوهستان پارک شادی واردشد اما آن ها نیز همین مشکل را داشتند.پرویزی با بیان این که اکنون با چند شخص حقیقی وحقوقی در حال مذاکره جدی برای واگذاری کوهستان پارک شادی هستیم، اظهار می کند: با توجه به مذاکرات فکر می کنم این بار به نتیجه برسیم ،پیشنهادهایی ارائه شده که درحال بررسی وکارشناسی آن هستیم زیراقصد ما این است که کاربری کوهستان پارک شادی وشهربازی حفظ شود وهیچ برنامه ای هم برای تغییر کاربری کوهستان پارک شادی نداشته ونداریم وتا جایی که می دانم مسئولان استانی هم اجازه تغییر کاربری را نخواهند داد ونسبت به آن حساسیت خاصی دارند.









انتهای پیام/

برچسب ها: شهربازی مشهد
ارسال نظر
هلدینگ شایسته