دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
همراه با سی‌امین جشنواره کودک؛

نادره ترکمانی: شخصیت‌های عروسکی، چهره‌های سینمایی هستند

نادره ترکمانی، کارگردان فیلم «گورداله» گفت: عروسک باید به عنوان یک شخصیت برای سینمادار قابل پذیرش باشد تا برای سردر سینما و بیلبوردها و آنها را به عنوان چهره‌های سینمایی بشناسد و از آنها استفاده کنند.
کد خبر : 192070

نادره ترکمانی، کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار فرهنگی آنا، بزرگداشت مرضیه برومند در جشنواره کودک را فرصتی طلایی برشمرد و گفت: خانم برومند سالیان سال عمرش را برای خلق عروسک‌ها گذاشته است. مرضیه محبوب در مراسم بزرگداشت خود به جزییاتی اشاره کردند که در سینمای کودک ما بسیار مهم است و باید عروسک‌سازها، عروسک‌گردان‌ها و حتی صداپیشگان دیده شوند و زحماتشان مورد تقدیر قرار گیرد.


وی افزود: عروسک باید به عنوان یک شخصیت برای سینمادار قابل پذیرش باشد تا برای سردر سینما و بیلبوردها و آنها را به عنوان چهره های سینمایی بشناسد و از آنها استفاده کنند. وقتی که یک عروسکی قدیمی بر سر در سینما می‌رود اتفاق خوبی رقم می‌خورد اما عروسک‌های جدیدی هم که متولد می‌شوند باید این فرصت را داشته باشند. این اتفاق یعنی برگزاری جشنواره کودک تا حدی در روند دیده شدن آثار کودک کمک کرده و عروسک‌های جدید نیز به مخاطبان معرفی می‌شوند.


این کارگردان سینمای کودک تصریح کرد: به عنوان مثال شما محبوبیت کلاه قرمزی و پسرخاله را می‌توانید با کدام یک از شخصیت‌های چهره برجسته سینما کنار هم بگذارید؟ آنها جایگاه خاص خود را دارند که در این سال‌ها پیر و فرسوده هم نشده‌ و از بین نرفته‌اند، این یکی از ویژگی‌های عروسک‌ها است به همین دلیل همیشه زنده‌اند.


ترکمانی افزود: یک عروسک سالیان سال محبوب است چرا که می‌تواند در دوران کودکی من، دوران کودکی فرزند و نوه من هم محبوب بماندٰ این پتانسیلی است که فقط عروسک دارد، یک بازیگر چهره با گذشت زمان پیر می‌شود و به خصوص برای سینمای کودک، عروسک می‌تواند یک شخصیت ماندگار باشد. امیدوارم همین‌طور حضور عروسک‌ها در سینمای ما حفظ شود که تعدادشان زیاد هم هست، عروسک‌هایی که در یاد همه ما هست.


وی گفت: اکران سینمای کودک را به هیچ وجه متوقف نکنیم. ممکن است توقع‌مان این باشد که فیلمی که من و یا سایر دوستان می‌سازند باید خیلی بهتر از این باشد که تفکر درستی هم هست ولی امیدوارم اکران سینمای کودک تبدیل به یک پروسه مستمر شود. چنانچه شاهد اکران یک فیلم کودک در هر ماه باشیم موج جریان‌سازی استقبال از جشنواره کودک همانگونه که در ایام برپایی جشنواره آغاز شده ادامه پیدا خواهد کرد.


این کارگردان سینمای کودک یادآور شد: آرزوی من این است فیلم کودک اکران دائمی داشته باشد و در میان آثار بلند سینمای کودک می‌توان آثار کوتاه و انیمیشن کودک را نیز نمایش داد.


انتهای پیام/

برچسب ها: جشنواره کودک
ارسال نظر
قالیشویی ادیب