دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1394 - 15:18
در نمایشگاه دستاوردهای ویژه دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفت؛

بازدید روحانی از طرح نانو رس واحد اصفهان برای مقابله با ریزگردها

حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در بازدید از دستاوردهای ویژه دانشگاه آزاد اسلامی از طرح استفاده از نانو رس جهت مبارزه با ریزگردها و دستگاه تونل باد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) که کارآیی این طرح را نشان می دهد، بازدید کرد.
کد خبر : 19205

به گزارش خبرنگار آنا، با توجه به معضل افزایش سطح بیابان‌ها و مشکلات به وجود آماده از طریق ریزگردها، طرح استفاده از نانو رس و ساخت دستگاه تونل باد توسط احمد جلالیان و با همکاری مرجان پدیدار و یونس لیث صفار و امید هاتفی در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) اجرا شده است.


نانو رس تولیدی جهت مبارزه با ریزگردها، محصولی طبیعی و سازگار با محیط زیست است که با استفاده از فناوری نانو از کانی‌های رسی استخراج می­‌شود و می­‌تواند با حجم کمتر و زمان ماندگاری بیشتر برای کنترل فرسایش بادی و بیابان­زایی استفاده شود. همچنین دستگاه تونل باد ساخته شده تکنولوژی این دستگاه کاملا دیجیتالی و دقیق بوده و شرایط کاملا معادل با طبیعت را بازسازی می کند.


این طرح در شورای راهبردی اقتصاد و سرمایگذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر حمید میرزاده جهت اجرا مورد حمایت قرار گرفته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب