دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1394 - 07:58
دوم و سوم خرداد برگزار می‌شود

اصفهان، میزبان بزرگترین رویداد دانشگاهی تاریخ آموزش عالی ایران

اجلاس بین‌المللی آسایهل با موضوع همکاری‌های بین‌المللی در برنامه‌ریزی درسی‌، پژوهش و همچنین مهارت‌های دانشجویان و با حضور کشورهای جهان، روزهای دوم و سوم خرداد 94 به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) برگزار می‌شود.
کد خبر : 19204

احمدعلی فروغی با اشاره به برگزاری اجلاس «آسایهل» در جهان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: در جهان 2 انجمن علمی بین‌المللی مهم وجود دارد که یکی انجمن بین‌المللی دانشگاه جهان بوده و دیگری انجمن بین‌المللی کشورهای جنوب شرقی آسیا که اجلاس آسایهل مربوط به همین انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) افزود: حدود 50 سال است که این انجمن در حال فعالیت بوده و ابتدا فقط کشورهای جنوب شرق آسیا عضو بودند اما اکنون بیش از پنجاه کشور دنیا در آن حضور دارند.


فروغی درباره فلسفه شکل‌گیری اجلاس آسایهل بیان کرد: این اجلاس به منظور هماهنگ سازی دانشگاه‌ها و انتقال تجربیات و پیشرفت‌ها بین دانشگاه‌های عضو انجمن شکل گرفته است.


وی تصریح کرد: موسسات در این انجمن می‌توانند با یکدیگر اطلاعتشان را به اشتراک بگذارند و حتی مبادله استاد و دانشجو هم داشته باشند.


پیام نجفی دبیر اجرایی اجلاس آسایهل هم با بیان اینکه این اجلاس هر ساله در یکی از کشورهای عضو انجمن بین‌المللی کشورهای جنوب شرق آسیا برگزار می‌شود به خبرنگار آنا گفت: هرکدام از این اجلاس‌ها یک موضوع را محور خود قرار می‌دهد. برای مثال سال پیش در کشور سنگاپور موضوع شرکت‌های دانش بنیان مطرح بود و همه کشورهای درباره این موضوع اطلاعات و تجربیات خود را باهم به اشتراک گذاشتند.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) درباره موضوع اجلاسی که در اصفهان برگزار می‌شود، گفت: موضوع این اجلاس همکاری‌های بین‌المللی در برنامه‌ریزی درسی‌، پژوهش و همچنین مهارت‌های دانشجویان است.


وی خاطرنشان کرد: جمع شدن این دانشگاه‌ها دور هم این زمینه را فراهم می‌کند که تفاهم نامه‌هایی بین دانشگاه‌ها مبادله شود که این تفاهم نامه‌ها بستر ادامه فعالیت‌های چندجانبه بین دانشگاه‌ها می‌شوند.


دبیر اجرایی اجلاس آسایهل با بیان اینکه به جز کشورهای جنوب شرقی آسیا کشورهای دیگر نقاط جهان نیز عضو انجمن هستند، بیان کرد: در این اجلاس روسای دانشگاه‌هایی با رتبه‌های برتر جهانی از کشورهایی نظیر آلمان، آمریکا، انگلستان، کانادا، کامرون، استرالیا و دیگر کشورها شرکت می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته