دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1394 - 14:59

تصویب ممنوعیت همکاری نظامی با روسیه توسط پارلمان اوکراین

پارلمان اوکراین امروز در جلسه‌ای قانون ممنوعیت همکاری نظامی با روسیه را تصویب کرد.
کد خبر : 19200

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از آسوشیتدپرس، پارلمان اوکراین در نشست امروز خود در حالی این قانون را به تصویب رساند که از مدت‌ها پیش تصویب آن به عنوان نشانه‌ای از تشدید تنش میان دو کشور قابل پیش‌بینی بود.


بر اساس این گزارش، توافقنامه همکاری نظامی میان دو کشور مبتنی بر پنج ماده بود که یکی از این پنج ماده شامل اعطای مجوز انتقال تجهیزات نظامی روسیه از طریق خاک مولداوی بود.


در بخش دیگری از این گزارش آمده است: روابط میان مسکو و کی‌یف در پی سقوط دولت اوکراین در فوریه سال 2014 میلادی دچار تنش شد و روسیه پس از آن کریمه را به خاک خود ضمیمه کرد. از سوی دیگر کی‌یف مسکو را به مسلح کردن جدایی‌طلبان شرق اوکراین متهم کرد.


این گزارش در ادامه می‌افزاید: اوکراین در اقدامی در راستای دور شدن بیش از پیش از روسیه اقدام به افزایش روابط و همکاری با ناتو کرده است و امیدوار است به زودی به این سازمان بپیوندد.


ولادیمیر کومدوف، رئیس کمیته دفاعی پارلمان روسیه در سخنانی در این‌باره گفت: ما درباره این اقدام اوکراین شرایط را بررسی خواهیم کرد، زیرا نمی‌خواهیم پایگاه‌های نظامی خود در مولداوی و منطقه ترانسدینستر را از دست بدهیم.


مسکو در عین حال بر این نکته تاکید کرده است که قصد اقدام متقابل در این زمینه را در شرایط کنونی ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته