دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در تفاهم‌نامه بنیاد مسکن و بانک مهر ایران مقرر شد؛

اعطای وام مسکن روستایی با نرخ 4 درصد

در تفاهم‌نامه امروز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک مهر ایران مقرر شد تا برای کمک به احداث و تکمیل مسکن روستایی وام 8 و 15 میلیون تومانی با نرخ کارمزد 4 درصد به روستاییان اعطا شود.
کد خبر : 191903

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، نشست رئیس بنیاد مسکن و مدیرعامل بانک مهر اقتصاد ایران امروز در بنیاد مسکن برگزار شد و طی آن تفاهم‌نامه‌ای برای استفاده از منابع این بنیاد و بانک برای کمک به احداث مسکن روستایی به امضا رسید.


با امضای این تفاهم نامه روستاییان علاوه بر دریافت تسهیلات 180 و 200 میلیون ریالی برای ساخت واحدهای مسکن روستایی، می توانند با معرفی نامه بنیاد مسکن برای تکمیل واحدهای خود از تسهیلات 80 و 150 میلیون ریالی بانک قرض الحسته مهر ایران نیز استفاده کنند.


رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: مجموع این تسهیلات 450 میلیارد ریال است و پرداخت تسهیلات آن با نرخ 4 درصد با بازپرداخت 36 تا 60 ماه برای حدود 2 هزار واحد مسکن روستایی در نظر گرفته شده است.


علیرضا تابش، آورده بنیاد مسکن را در این تفام نامه 150 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز 2 برابر آن را اختصاص می دهد تا مبلغ 450 میلیارد ریال تسهیلات بر اساس این تفام نامه به روستاییان پرداخت شود.


رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: برای استمرار پرداخت این تسهیلات به روستاییان پرداخت به موقع اقساط این تسهیلات ضروری است تا بنیاد مسکن بتواند در زمینه مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی در سطح کشور به وظایف خود عمل کند.


مدیرعامل و نائب رئیس هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز در این مراسم گفت: پیش از این بانک مهر ایران در راستای حمایت از کارآفرینی، بهداشت و درمان و ازدواج، تسهیلات پرداخت می کرد اما با امضای این تفاهم نامه این بانک برای تکمیل واحدهای مسکن روستایی وارد این عرصه شد تا در مرحله نخست به 2 هزار واحد مسکن روستایی تسهیلات پرداخت کند.


مرتضی اکبری با بیان این که امیدواریم بتوانیم به تعهدات خود در این تفاهم نامه عمل کنیم افزود: سال گذشته بانک قرض الحسنه مهر ایران موفق شد 510 هزار فقره تسهیلات به مبلغ 4 هزار و 500 میلیارد تومان با سود 3و یا 4 درصد به واجدین شرایط پرداخت کند.


وی اظهار کرد: امسال با 15 درصد رشد و با 900 تا یک هزار میلیارد تومان منابع مالی پیش بینی می‌کنیم بین 700 تا 800 هزار فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت شود.


مدیرعامل و نائب رئیس هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران خاطر نشان کرد: سال گذشته 50 درصد تسهیلات قرض الحسنه این بانک در حوزه کارآفرینی بوده است و این بانک طبق دستورالعمل بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات زیر 10 میلیون تومانی یک ضامن و بیشتر از آن را دو ضامن در نظر می گیرد.


گفتنی است، سقف فردی تسهیلات برای متقاضیان عادی ۸۰ میلیون ریال است. در موارد خاص بنا به درخواست بنیاد استان و تایید دفتر مرکزی، پرداخت تسهیلات تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال بلامانع خواهد بود. دوره بازپرداخت تسهیلات عادی ۳۶ ماه و در موارد خاص تا ۶۰ ماه، متناسب با میزان تسهیلات و با اعلام بنیاد تعیین می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته