دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1396 - 16:47
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در گفت وگو با آنا؛

برندگان مسابقه انتخابی شانس بیشتری برای اعزام به فرانسه دارند/ کسی که داخل خانه‌اش نشسته نمی‌تواند قهرمان جهان شود/ همه در برابر قانون مساوی هستند

علی اشکانی گفت: ملاک‌ها برای انتخاب کشتی‌گیران جهت حضور در رقابت‌های جهانی متفاوت است اما قطعا افرادی که در مسابقات انتخابی پیروز می‌شوند شانس بیشتری برای حضور در تیم ملی دارند.
کد خبر : 191892

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، اواخر هفته جاری مسابقات انتخابی کشتی فرنگی در خانه کشتی برگزار می‌شود و نفرات برتر این مسابقات به عضویت تیم ملی برای مسابقات جهانی فرانسه درمی‌آیند.علی اشکانی سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا پاسخگوی سوالات ما بوده است.


*مسابقات انتخابی تیم ملی آخر هفته برگزار می‌شود، در مورد شرایط این رقابت‌ها و نفرات شرکت کننده صحبت کنید.


-خوشبختانه در سال‌های گذشته مسابقات انتخابی تیم ملی برگزار شده و قانون برای همه کشتی‌گیران به صورت یکسان اجرا شد. مرحله نهایی انتخابی تیم ملی هم آخر هفته جاری در خانه کشتی برگزار می‌شود و نفرات برتر به عضویت تیم ملی درمی‌آیند. این مسابقات فرصت خوبی را به جوانان می‌دهد تا با حضور در رقابت انتخابی خودشان را نشان دهند.


*شرایط رقابت‌های انتخابی امسال فرقی با سال‌های دیگر دارد؟


-شرایط رقابت امسال با سال‌های دیگر فرق ذارد و تفاوتش هم این است که امسال سال بعد المپیک است و کشتی‌گیرانی که در المپیک شرکت کردند شاید برنامه‌های خاصی برای آینده خودشان داشته باشند و نخواهد در مسابقات انتخابی شرکت کنند.


*با این حساب نباید منتظر چهره‌های شاخص کشتی‌فرنگی در مسابقه انتخابی باشیم.


-هنوز چیزی مشخص نیست و من هم در مورد اینکه چه نفراتی در مسابقات شرکت می‌کنند اطلاعی ندارم.


*ولی شما گفتید که شاید نفراتی که در المپیک حضور داشتند در این رقابت شرکت نکنند.


-من طبق تجربه‌ای که از سال‌ها گذشته دارم گفتم که شاید برخی چهره‌ها برنامه‌ریزی آنها به گونه‌ای باشد که بخواهند استراحت کنند.


*ولی کشتی‌گیران المپیک تقریبا استراحت کاملی بعد از المپیک داشتند.


-کشتی‌ فرنگی در سال‌های گذشته نفرات شاخصی را داشته است. این کشتی‌گیران دین خودشان را به کشتی‌ ادا کرده‌آند و از نظر سنی هم در شرایطی هستند که بخواهند از کشتی خداحافظی کنند یا با استراحت بیشتر بار دیگر به کشتی برگردند.


*با این حساب باید منتظر حضور جوانان جویای نام در مسابقات انتخابی تیم ملی باشیم.


-همیشه همین بوده است و جوانانی که می‌خواهند خودشان را به سطح اول کشتی برسانند باید در رقابت‌های انتخابی خودشان را نشان دهند.


*حضور جوانان در کیفیت رقابت‌ها تاثیر می‌گذارد؟


-قطعا کیفیت کشتی جوانان با باتجربه‌ها تفاوت زیادی دارد و وقتی در یک رقابت کشتی‌گیران جوان حاضر هستند کیفیت مسابقات هم تغییر می‌کند.


*نفراتی که در این مسابقات پیروز اوزان‌های مختلف هستند را باید ملی‌پوشان در جام جهانی فرانسه بدانیم؟


-ملاک‌ها برای انتخاب کشتی‌گیران جهت حضور در رقابت‌های جهانی متفاوت است اما قطعا افرادی که در این مسابقات شرکت می کنند و پیروز می‌شوند شانس بیشتری برای حضور در تیم ملی دارند.


*با این حساب کشتی‌گیران بزرگی مثل سوریان، نوروزی، رضایی و عبدولی اگر در این رقابت‌ها شرکت نکنند جایی در تیم ملی ندارند؟


-من در مورد نفرات صحبت نمی‌کنم و صحبت‌های خودم را به صورت کلی مطرح کردم.


*اما خودتان گفتید که افرادی که در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند شانس بیشتری برای حضور در تیم ملی دارند.


-بله شانس بیشتری دارند و قطعا همینطور است چون همه در برابر قانون برابر هستند.


*فکر می کنید جوانان می‌توانند در رقابت‌های بزرگ جهانی صاحب عنوان شوند؟


-یک کشتی‌گیر باید بالاخره از یک جایی برای استارت زدن و کسب عنوان در میادین بزرگ بین المللی شروع کند. کشتی‌گیری که داخل خانه‌اش بنشیند نمی‌تواند قهرمان جهان شود و باید تلاش کند تا پیروز شود. هر فردی تصمیم‌گیرنده کار خودش است و کشتی‌گیری که می‌خواهد قهرمان جهان شود باید از همین مسابقات شروع کند تا به تیم ملی برسد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته