دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 تير 1396 - 09:00
در گفت‌وگو با آنا؛

طلایی: نمی‌خواهم با حرف زدنم آرامش کشتی‌گیران را بگیریم/ انتقاد مافیایی که فایده‌ای ندارد

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: انتقاد باید سازنده باشد. انتقاد مافیایی که فایده‌ای ندارد و البته که ضرری به کشتی نمی‌زند.
کد خبر : 191885

محمد طلایی درباره رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «امیدوارم که مسابقات در سطح قابل قبولی برگزار شود و در هر وزنی نفرات برتر با شایستگی انتخاب شوند. در مورد هیچ وزنی نمی‌توان اظهارنظری کرد چون شانس‌ها باید مساوی باشد و من به عنوان سرمربی تیم ملی امیدوارم که رقابت‌های خوبی را شاهد باشیم. در هر وزن نفرات جوان و جا افتاده‌ای حضور دارند که در روز مسابقه به ترتیب روی تشک می‌روند.»


او در مورد حضور حسن رحیمی در رقابت‌های انتخابی با توجه به مصدومیتی که دارد گفت: «در این رابطه اول باید کادر پزشکی جواز سلامت رحیمی را صادر کند. ما سعی کردیم آمادگی بدنی این کشتی‌گیر با تجربه را حفظ کنیم. او در بازی‌های کشورهای اسلامی غایب بود و نباید یکی از سرمایه‌های خوب‌مان را در تورنمنت‌های دیگر هم از دست بدهیم. منتظر می‌مانیم تا کمیته پزشکی پاسخ نهایی را درباره رحیمی بدهد.»


سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره قضاوت داوران در روز مسابقات انتخابی بیان کرد: «در‌این باره باید کمیته داوران اظهارنظر کند. بالاخره داوران هم زحمت می‌کشند و در روز برگزاری رقابت‌ها هم تلاش خواهند کرد تا بهترین عملکرد خود را ارائه کنند.»


وی درباره رقابت بین حسن یزدانی و مرتضی کریمی در وزن 86 کیلوگرم نیز اظهارداشت: «من در خصوص هیچ وزنی حرفی نمی‌زنم. رقابت‌ها برگزار می‌شود و در پایان گزارش کار در اختیار کمیته فنی قرار می‌گیرد تا از بین آنها نفرات برتر تیم ملی در هر وزنی انتخاب شوند. قبل از انتخابی بهترین کار سکوت در مورد همه اوزان است چرا که کشتی‌گیران نیاز به آرامش دارند و هر فردی هم به صورت جداگانه تمرینات خود را پیگیری می‌کند تا در روز مسابقه بهترین عملکردش را ارائه کند.»


طلایی در مورد انتقاداتی که به رقابت‌های انتخابی می‌شود که چرا در پایان مسابقات نفرات برتر برای هر وزنی انتخاب نمی‌شوند و این شورای فنی است که نفر برتر هر وزنی را مشخص می‌کند، یادآور شد: «بگذارید هر چقدر دلشان می‌خواهد انتقاد کنند. اینها زمانی که ایران برای ششمین سال متوالی قهرمان جام‌جهانی در کرمانشاه شد، حتی یک خسته نباشید هم به ما نگفتند. وقتی تیم جوان شده ایران در آسیا قهرمان شد چه گفتند. انتقاد باید سازنده باشد. انتقاد مافیایی که فایده‌ای ندارد و البته که ضرری به کشتی نمی‌زند.»


او افزود: «چطور زمانی که در یک رشته ورزشی دیگر تیم مجوز صعود به جام‌جهانی را می‌گیرد همه از آن تیم حمایت می‌کنند ولی پس از قهرمانی تیم کشتی یادشان می‌رود که از تیم حمایت کنند. هدف انتقادات باید به سود کشتی فرنگی باشد. وقتی چنین اتفاقی نمی‌افتد به طور حتم انتقادات مغرضانه است. من هم وقت و انرژی‌ام را صرف انتقادات بیهوده نمی‌کنم. کسانی که به این موضوع پی نبردند که به چه دلیل پس از انتخابی شورای فنی نفرات برتر هر وزن را مشخص می‌کند، یا آگاهی ندارند و یا به‌رغم آگاه بودن از ماجرا مغرضانه حرف می‌زنند که ما هم توجهی به این حرف‌ها نداریم چرا که نتایج خوبی که می‌گیریم بهترین پاسخ به حرف‌هایی است که پایه و اساسی ندارد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته