دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1396 - 12:01
شیرین نوبهاری:

تیم پاورلیفتینگ بانوان به صورت شخصی به گرجستان اعزام شد/ با پوشش کاملا اسلامی در مسابقات ظاهر شدیم

سرمربی تیم اعزامی به مسابقات کاپ اروپا گفت: ما به هیچ عنوان در قالب تیم ملی به مسابقات گرجستان اعزام نشدیم و من هم سرمربی تیم ملی پاورلیفتینگ بانوان نیستم .
کد خبر : 191879

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم پاورلیفتینگ بانوان ایران با مربیگری شیرین نوبهاری در مسابقات جهانی کاپ اروپا در کشور گرجستان شرکت کرد. این خبر واکنش های زیادی به همراه شد به طوری که ناصر پورعلی‌فر رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران شرکت این تیم را در مسابقات کاپ اروپا غیرقانونی اعلام کرد و گفت بانوان بدنساز ایران حق شرکت در هیچ رقابتی را ندارند.


شیرین نوبهاری که سرمربیگری‌تیم اعزامی را برعهده داشت در این باره به خبرنگار آنا گفت:« ما به هیچ عنوان در قالب تیم ملی به مسابقات گرجستان اعزام نشدیم و من هم سرمربی تیم ملی پاورلیفتینگ بانوان نیستم و به صورت آزاد در یک تیم کار مربیگری را انجام دادم .»


وی ادامه داد: «‌هر رشته ورزشی می تواند به صورت آزاد انجمنی داشته باشد و با هزینه خود ورزشکار به مسابقات و تورنمنت های جهانی اعزام شود ما هم در رشته پاورلیفتینگ انجمنی تشکیل داده ایم و بانوان ورزشکار به صورت شخصی و باهزینه خودشان به این انجمن آمده اند و تمرین داشتند و بعد هم در مسابقات گرجستان شرکت کردند. ما به دنبال این هستیم که این انجمن را به صورت قانونی ثبت کنیم اما فعالیت های این انجمن به هیچ عنوان مرتبط با فدراسیون نیست و کاملا آزاد و به صورت شخصی است.»



نوبهاری ادامه داد: «این انجمن تحت سرپرستی فردی به نام رحیمی است و من تنها کار ارنج و تمرین دادن به بانوان ایرانی را داشتم و مابقی امور و مسئولیت همه بانوان برعهده سرپرست انجمن بوده است.»


وی در پاسخ به اینکه تیم پرورش اندام برای بانوان ایرانی با فرهنگ ایرانی و اسلامی مغایرت دارد؛ اظهار کرد: «‌برای تیم پاورلیفتینگ تعریف خاصی وجود ندارد و هر کسی که در این رشته فعالیت می کند می تواند با هر نوع پوششی در مسابقات حضور پیدا کند. بانوان ما هم در مسابقات گرجستان با حجاب کامل اسلامی حضور داشتند و از این بابت هیچ مشکلی وجود نداشت. متاسفانه خبری به اشتباه عنوان شد مبنی بر اینکه من سرمربی تیم ملی بانوان ایران هستم و بانوان با حمایت فدراسیون به مسابقات گرجستان اعزام شدند در حالی که چنین چیزی وجود نداشته، در فدراسیون ایران بانوان فعالیتی ندارند و ما به صورت آزاد و تحت پوشش یک انجمن فعالیت می کنیم. این خبر نادرست هم مشکلات را به وجود آمده که امروز آن را حل خواهیم کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته