دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1396 - 09:34
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش:

نظارت آموزش و پرورش بر اجرای قانونی امتحانات نهایی افزایش می‌یابد

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: با توجه به مشکلاتی که امسال در روند برگزاری امتحانات نهایی رخ داد، وزارت آموزش و پرورش از سال آینده نظارت‌های خود را افزایش خواهد داد.
کد خبر : 191799

عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با توجه به لو رفتن سوالات امتحانات نهایی، گفت: مقرر شد مسائلی که امسال موجب بروز این مشکلات شد بررسی و برای سال آینده مرتفع شود.


وی افزود: در مجموع 6400 پایگاه امتحان نهایی در کشور داریم که مسئولان موظف هستند پاکت‌های سوالات را راس ساعت مشخص در معرض دید دانش آموزان باز کنند، اما متاسفانه در برخی از پایگاه‌ها این قانون به خوبی رعایت نمی‌شود که همین امر موجب بروز مشکلاتی شده است.


عمادی با تاکید براینکه در این خصوص به مسئولان متخلف بارها تذکر داده شده است، یادآور شد: امسال نیز یکی از مسئولان دقایقی قبل از ساعت آغاز امتحان زبان فارسی پاکت‌ سوالات را باز کرده و تصویری از آن را در فضای مجازی منتشر کرده بود.


رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: با همکاری پلیس فتا فرد متخلف شناسایی شد و پرونده در دست بررسی است.


وی با توجه به تمهیدات وزارت آموزش و پرورش برای پیشگیری از بروز چنین خطاهایی، گفت: وزارت آموزش و پرورش علاوه بر تاکید به اجرای قانون، تمهیداتی را در نظر خواهد گرفت که پس از انجام بررسی‌های کارشناسانه و تائید نهایی ابلاغیه آن را به پایگاه‌های برگزار کننده امتحانات نهایی صادر خواهد کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته