دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 بهمن 1393 - 11:11

مخالفت کنگره با طرح سلامت اوباما/ درخواست لغو قانون خدمات بهداشتی

مجلس نمایندگان آمریکا که جمهوری خواهان اکثریت آن را در اختیار دارند، بار دیگر به برنامه بهداشتی اوباما موسوم به« Obamacare» رای منفی داده، خواستار جایگزینی این قانون با سیاست‌های جدید شدند.
کد خبر : 1916

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پرس تی وی، این در حالی است که کاخ سفید پیش‌تر تهدید کرده است، هرگونه طرحی را در این خصوص وتو خواهد کرد.


۲۳۹ قانون‌گزار آمریکایی در مقابل ۱۸۶ نماینده مخالف در مجلس نمایندگان، به طرحی رای دادند که براساس آن قانون بهداشتی کنونی در صورت تصویب نهایی، لغو خواهد شد. این برنامه بهداشتی که در ۲۰۱۰ جنبه قانونی پیدا کرد، میلیون‌ها آمریکایی دیگر را از زمان اجرا، تحت پوشش بهداشتی قرار داده است.


اکنون سنای آمریکا در انتظار این طرح است، جایی که سناتور تدکروز جمهوری‌خواه از تگزاس دوشنبه طرحی را ارائه کرد تا سیاست‌های داخلی پرزیدنت اوباما را لغو کند.


استیو کینگ نماینده آمریکایی و از مخالفان سرسخت این قانون گفت: «ما بار‌ها به لغو کامل برنامه بهداشتی اوباما در مجلس رای داده‌ایم تا به همه فرصتی بدهیم، حتی آن‌ها که فرصت مشارکت در این مناظرات را نداشته‌اند، تا به صورت علنی بگویند آینده این قانون در آمریکا به کجا خواهد رسید.»


کنگره آمریکا پیش‌تر ده‌ها بار به لغو، توقف منابع مالی و کنارگذاشتن قانون بهداشتی اوباما رای داده است.


دولت اوباما تهدید کرده است مصوبه مجلس نمایندگان را وتو خواهد کرد زیرا چنین مصوبه‌ای منافع حیاتی خانواده‌های سطح متوسط را حذف می‌کند و بر کسری بودجه فدرال خواهد افزود.


قرار است دادگاه عالی آمریکا در ژوئن در این خصوص که آیا یارانه‌های بیمه میلیون‌ها مصرف کننده در ۳۷ ایالت آمریکا قطع شود، رای بدهد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته