دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1396 - 13:07
اعضای هیات مدیره پرسپولیس تا آخر هفته معرفی می‌شوند

داورزنی: در اساسنامه جدید فدراسیون‌ها دولت حق دخالت مستقیم ندارد/ تفرقه جامعه تکواندو را تخریب کرده‌ است

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت:در اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی این طور نیست که دولت دخالت مستقیم در امور اجرایی داشته باشد. در اساسنامه جدید فقط نماینده دولت در مجامع حضور دارد .
کد خبر : 191598

به گزارش گروه ورزشی آنا، محمدرضا داورزنی در مورد برگزاری مجمع انتخاباتی اسکیت اظهار داشت: «قبل از پایان سال 95 اصلاحاتی را در نحوه انتخابات فدراسیون‌ها داشتیم و یک مقدار فیلتر حضور نامزدها را تخصصی‌تر کردیم و سابقه اجرایی را بیشتر در نظر گرفتیم. از طرف دیگر اهلیت حضور در انتخابات با تائید چند نفر از اعضا هم مهم بود. رقابت خوبی را امروز شاهد بودیم و ما هم در وزارت ورزش به منتخب مجمع احترام و او را حمایت می‌کنیم. اسکیت از رشته‌های مهیج است و در این چند سال کارهای خوبی انجام داده است ما هم از برنامه‌های توسعه‌ای حمایت می‌کنیم.»


وی در مورد اینکه پول‌های بلوکه شده فدراسیون فوتبال چه زمانی آزاد خواهد شد،‌گفت:‌ «این موضوعی است که فدراسیون دنبال می‌کند و وزارت خارجه و بانک مرکزی هم پیگیر هستند. با شرایط موجود امید است که فدراسیون در آینده نزدیک به پولش برسد. از طرفی تحریم‌ها وجود دارد و با اتفاقات خوبی که در بخش بانکی افتاده امیدوار هستیم.»


داورزنی در مورد اینکه اعضای هیات مدیره پرسپولیس چه زمانی مشخص می‌شوند، گفت: «طبق صحبتی که با وزیر ورزش داشتیم تا آخر هفته هیات مدیره پرسپولیس هم معرفی می‌شود.»


معاون وزیر ورزش در پاسخ سوالی درباره اینکه به نظر می‌رسد استقلال در فصل نقل و انتقالات ولخرجی کرده است و آیا تمهیدی اندیشیده‌اید که این اتفاق برای پرسپولیس رخ ندهد گفت: «اجازه بدهید هیات مدیره پرسپولیس مشخص شود و هیات مدیره هر دو باشگاه این مشکلات را بررسی کنند. طبیعی است که باشگاه‌ها برنامه‌هایی را برای خود دارند و باید برنامه‌هایشان در جهتی باشد که بتوانند منابع مالی را نیز تامین کنند. وزارت ورزش در این مورد تعیین تکلیف نمی‌کند و این مسئولیت به نوعی به عهده هیات رییسه خواهد بود اما چیزی که مشخص است باید هر برنامه‌ای که صورت می‌گیرد محل تامین منابع نیز پیش‌بینی شود و این موضوع با کمک و حمایت هیات رییسه و مدیرعامل باشگاه‌ها انجام می‌گیرد.»


داورزنی در مورد اینکه اسپانسر دربی سرخابی‌ها چقدر قدرت دارد هر دو تیم را می‌خواهد به اروپا ببرد، گفت: «در این مورد برنامه تجاری وجود دارد و بازی با هماهنگی دو باشگاه و صدا و سیما انجام خواهد شد و درآمد خوبی هم برای هر دو باشگاه وجود خواهد داشت. مشکل در این زمینه نیست. »


او همچنین در مورد اردوهای تدارکاتی فدراسیون‌های ورزشی گفت: «سیاست کلی وزارت ورزش در سال 96 که توسط وزیر ابلاغ شده است، در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی دیده شده است. بخش ارزی فدراسیون‌ها نیز در این مبحث قرار می‌گیرد. در شورای برون مرزی در سال گذشته منابع ارزی که از خارج جابه‌جا شده بود حدود 7-8 میلیون دلار بود. همچنین مبلغ بالایی توسط فدراسیون‌ها از سوی صرافی‌ها تامین شده بود که مبلغ قابل توجهی است. سیاست کلی وزارت بر این است که اردوهایی به سرانجام برسد که به نفع کشور باشد در نتیجه شورای برون مرزی به فدراسیون‌هایی مجوز خواهد داد که در کنار اردوی تدارکاتی، بازی تدارکاتی با تیم‌های ملی یا باشگاهی قابل قبول داشته باشند. در غیر این صورت برای اردوی تدارکاتی محدودیت اعمال شده است.»


معاون وزیر ورزش و جوانان در مورد اینکه عملکرد تکواندو در مسابقات جهانی خوب نبود و برنامه‌تان برای این رشته چیست، گفت: «تکواندو در مجموع فعالیت‌ها در ارزیابی سال 95 چه توسعه‌ای، چه استعدادیابی و چه زیرساختی به عنوان فدراسیون برتر شناخته شده اما در المپیک جهانی انتظار این بود که قهرمانی را تکرار کنند اما سوم شدند. انتظارات را هم همین فدراسیون به وجود آورده. یک مقدار اختلاف نظرها و همدلی که باید باشد، نیست و کمرنگ شده است اهالی تکواندو اختلاف سلیقه دارند و راه حلش این است که انسجام گذشته را مجددا به وجود بیاوریم.»


داورزنی ادامه داد: «در آینده نزدیک آسیب‌شناسی می‌کنیم و هر اقدامی لازم باشد صورت می‌گیرد. محور کلیدی بحث تفرقه‌ای است که به وجود آمده است و این موضوع هم جامعه تکواندو را تخریب کرده است. همه مردم انتظار دارند که تکواندو روی سکوی قهرمانی بایستد. در مجموع همه باید کمک کنیم انسجام به وجود بیاید.»


وی در مورد وضعیت فدراسیون تیراندازی با کمان عنوان کرد: «صحبتی که با دوستان در فدراسیون داشتیم این بود که اساسنامه‌ای که به فدراسیون جهانی رفته به تصویب دولت نرسیده است. تلاش ما این است که اساسنامه‌ای که چارچوب داخلی و منشور المپیک را رعایت کند را تصویب کنیم. بعد از تصویب مجمع برگزار می‌کنیم.»


داورزنی ادامه داد:« اساسنامه که در دست بررسی، حرمت کلی کار را دارد. 70 درصد اساسنامه بین همه فدراسیون‌ها مشترک است و 30 درصد باقیمانده بر اساس مواردی است که فدراسیون‌های جهانی اعلام می‌کنند. در اساسنامه جدید این طور نیست که دولت دخالت مستقیم در امور اجرایی داشته باشد. در اساسنامه جدید نماینده دولت در مجامع حضور دارند و این معنایش دخالت نیست. کمیته بین‌المللی المپیک در سال 2016 17 بند را اعلام کرد که در آن چه اختیاراتی را فدراسیون‌ها داشته باشند و دولت‌ها چه نقشی دارند. نمی‌توان به دولت بگوییم که همه چیز را بدهد و دخالتی هم نکند. کمیته ملی المپیک هم با این موضوع مخالف است. دولت در سیاست‌گذاری کلان نقش دارد و روی برنامه‌ها نظارت می‌کند اما متاسفانه برخی مواردی را مطرح می‌کنند که پارادوکسی را ایجاد می‌کنند.»


وی در مورد دو شغله بودن برخی از اعضای فدراسیون‌ها مثل ناطق نوری، پولادگر، درخشان و کفاشیان توضیح داد: «طبق مقررات موجود، وضعیت هر رییس فدراسیونی که دو شغله باشد باید بررسی شود. درخشان دو شغله نیست. سمت او غیر از ریاست فدراسیون شغل محسوب نمی‌شود اما درباره هر کدام از این موارد که مطرح شد، سیستم نظارتی بررسی خواهد کرد که اگر این اتفاق رخ داده باشد که بعید می‌دانم، قطعا درصدد رفع مشکل برخواهیم آمد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته