دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1396 - 12:18
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان وبلوچستان خبر داد:

توفان شن محور زابل به زاهدان را مسدود کرد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان وبلوچستان گفت: توفان شن و گرد و غبار 5 شهرستان سیستان را درگیر کرده و از صبح امروز نیز محور زابل به زاهدان براثر کاهش دید و توفان شن تا اطلاع ثانوی مسدود است.
کد خبر : 191569

غلامرضا اربابی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان وبلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد آخرین وضعیت توفان گرد و غبار در منطقه سیستان اظهار کرد: از صبح امروز ادارات آب، برق، هلال احمر، راهداری، پلیس، محیط زیست و همه مراکز درمانی در آماده باش کامل قرار دارند، همچنین از ساعت 9:30 صبح امروز محور زابل به زاهدان به دید کاهش دید و توفان شن تا اطلاع ثانوی مسدود است.


وی با بیان اینکه سرعت وزش باد در سیستان به 60 کیلومتر در ساعت رسیده است، افزود: برنامهریزی‌های لازم برای امدادرسانی به شهروندان در معرض وزش باد شدید در منطقه سیستان صورت گرفته و هیچ گونه نگرانی از کمبود امکانات و تجهیزات وجود ندارد.


اربابی در مورد ساعت کار ادارات سیستان گفت: از امروز و همزمان با افزایش گرما در این منطقه ساعت کار ادارات از شنبه تا چهارشنبه ساعت 6:30 تا 13:30 و روزهای پنجشنبه نیز 6:30 تا 12:30 تعیین شده است.


مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان وبلوچستان یادآور شد: توفان شن و گرد و خاک 5 شهرستان زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون را تحت تاثیر قرار داده و هم اکنون 21 منطقه ماسه گیر در شمال استان شناسایی شد، همچنین ماشین آلات راهداری برای امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی در مواقع توفان گرد و خاک مناطق مستقر هستند.


به گزارش آنا، هر سال همزمان با آغاز گرما وزش بادهای 120 روزه موسمی نیز از نیمه خرداد در منطقه سیستان و بلوچستان آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد. براساس اعلام سازمان هواشناسی سرعت وزش باد در زاهدان به 70 کیلومتر در ساعت، در سمنان به 60 کیلومتر در ساعت و در زابل به 80 کیلومتر در ساعت و دید افقی در 24 ساعت گذشته در مناطق مختلف استان کاهش یافته و در زاهدان به 500 متر رسیده است که این وضعیت تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.


براساس این گزارش روز گذشته، غلامعلی رفعت، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: با شدت گرفتن توفان و گرد و خاک بیش از هزار نفر به مراکز درمانی منطقه سیستان (زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون) مراجعه کردند.


انتهای پیام/

برچسب ها: توفان شن
ارسال نظر
قالیشویی ادیب