دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1396 - 11:54
در جریان سوال نماینده مشهد

نمایندگان از پاسخ‌های وزیر راه قانع شدند/ آخوندی: خرید هواپیما هیچ تعهدی برای دولت نداشته است

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز و در جریان طرح سوال نماینده مشهد از وزیر راه درباره قراردادهای خرید هواپیما از خارج، از پاسخ‌های وی قانع شدند.
کد خبر : 191554

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، سوال جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد از عباس آخوندی وزیر راه درباره «علت اعلام انعقاد قرارداد با ایرباس برخلاف واقع» در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بررسی شد و پس از سوالات کریمی قدوسی و توضیحات وزیر راه، نمایندگان با 78 رای موافق، 125 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 233 نماینده حاضر، پاسخ‌های وزیر راه را قانع کننده دانستند.


وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از صنایعی که در جریان تحریم ظالمانه بیشترین آسیب را دید صنعت هوانوردی بود، گفت: سن فرسودگی هواپیما در دنیا 24 سال و میانگین سن ناوگانی ایران حدود 23 سال است بنابراین خرید هواپیما یکی از بزرگترین اقداماتی بوده که انجام شده است و این موضوع اقدامی شجاعانه و بزرگ بود.


آخوندی اظهار کرد: تعداد کل هواپیماهایی که سن آنها بعد از سال 2000 میلادی است 8 فروند است و ما نیاز داریم تا صنعت هوانوردی ایران را نوسازی کنیم.


وی افزود: براساس توافق برجام سه قرارداد بزرگ برای خرید هواپیما به امضا رسید که شامل خرید 100 فروند هواپیما از ایرباس، 20 فروند هواپیما از APR و 80 فروند از بوئینگ است که این قراردادها فعال و عملیاتی شده و تا کنون 3 فروند ایرباس و 4 فروند APR وارد ایران شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته