دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1396 - 11:44
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی خبر داد

سرعت وزش باد در سیستان 90 کیلومتر بر ساعت

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به آغاز وزش بادهای 120 روزه موسمی در سیستان گفت: سرعت وزش باد در زاهدان به 70 کیلومتر در ساعت، در سمنان به 60 کیلومتر در ساعت و در زابل به 80 کیلومتر در ساعت رسیده است و این وضعیت تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.
کد خبر : 191548

احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد سرعت وزش باد در زاهدان و زابل اظهار کرد: همزمان با آغاز فصل گرما وزش بادهای موسمی 120 روزه در منطقه سیستان نیز شروع می‌شود و تا اواخر شهریور ماه نیز ادامه خواهد داشت البته این وضعیت هر سال تکرار می‌شود و به بادهای 120 روزه معروف هستند.


وی افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در سه روز آینده در برخی از نقاط کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و در بعضی ساعات گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.


به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی، سرعت وزش باد در زاهدان به 70 کیلومتر در ساعت، در سمنان به 60 کیلومتر در ساعت و در زابل به 80 کیلومتر در ساعت رسیده است.


وظیفه ادامه داد: امروز و فردا در مناطق جنوب سمنان، جنوب تهران، برخی نقاط قم، شمال اصفهان، البرز، قزوین و مرکزی وزش باد به نسبت شدید گاهی همراه با گرد و غبار پیش بینی می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: احد وظیفه وزش باد
ارسال نظر
هلدینگ شایسته