دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

صادق ورمزیار: جباری بازی‌ساز درجه یک فوتبال ایران است

مجتبی جباری سرانجام به استقلال بازگشت. بازی‌های او یادآور روزهای خوب برای آبی‌پوشان تهرانی است و شاید به همین خاطر تعداد زیادی از هواداران با شنیدن خبر بازگشت جباری خود را به محل تمرین این تیم رساندند تا او را دوباره از نزدیک ببینند. البته به نظر می‌رسد با جذب جباری پروژه حضور رامین رضاییان در استقلال منتفی شده باشد.
کد خبر : 191534

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا از اعتماد، برای بررسی شرایط این روزهای استقلال با صادق ورمزیار هم کلام شدیم تا از زبان پیشکسوت این باشگاه وضعیت نقل‌و‌انتقالات آبی‌پوشان تهرانی را بررسی کنیم.



ابتدا می‌خواهم درباره نقل و انتقالات استقلال در پیش فصل صحبت کنید. به نظر شما استقلال موفق عمل کرده است؟


وقتی تغییرات در اول فصل در یک تیم بیش از حد معمول باشد باید منتظر نتایج خوب هم باشیم. استقلال در این فصل حدود ٦٠ درصد تیمش را تغییر داد و زمان می‌برد تا این بازیکنان با یکدیگر هماهنگ شوند و بتوانند بازی خوبی را به نمایش بگذارند. منصوریان به خاطر بازیکنان فعلی استقلال زحمات زیادی کشید و مجبور شد چند بازیکن قدیمی این تیم را کنار بگذارد، الان هم نوبت بازیکنان است تا از زحمات منصوریان قدردانی کنند و با یک بازی خوب در طول فصل سرمربی تیم و هواداران را شاد کنند.


مجتبی جباری هم به جمع آبی‌پوشان اضافه شد. حضور این بازیکن را چطور ارزیابی می‌کنید؟


جباری بازیکن بسیار خوب و تاثیرگذاری است. او زمانی که برای استقلال بازی می‌کرد، عملکرد بسیار خوبی در تیم داشت و بارها و بارها برای تیم پاس‌های با ارزشی را ارسال کرد. او یک بازی‌ساز درجه یک است که هر تیمی آرزوی داشتنش را دارد. احتمالا منصوریان امسال تغییر تاکتیک خواهد داد و با روشی جدید بازی می‌کند تا بتواند از داشته‌های تیمش به خصوص مجتبی جباری بهتر استفاده کند. شما مطمئن باشید هر زمانی که جباری برای استقلال بازی کند، این تیم یک بازی تهاجی ارایه خواهد کرد بنابراین هواداران هم شاهد بازی‌های جذاب و زیبایی خواهند بود.


بعضی‌ها می‌گویند با جذب جباری و البته حضور چند بازیکن دیگر میانگین سنی تیم بالا رفته است و این موضوع می‌تواند در طول فصل مشکلاتی را برای استقلال ایجاد کند.


فراموش نکنید یک تیم خوب تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه است. شما اگر می‌خواهید تیمی قدرتمند داشته باشید، باید بازیکنان جوان در اختیار داشته باشید که انگیزه و قوای جوانی دارند اما در مقابل برای اینکه زیاد بی‌تجربه نباشید، باید بازیکنان با تجربه در تیم حضور داشته باشند که یک بالانس در تیم ایجاد کنند. اینگونه هم تیم شما بی‌تجربه نخواهد بود و هم می‌تواند از قوای جوانی استفاده کند. من معتقدم منصوریان در فصل نقل و انتقالات امسال با هوشمندی خاصی این موضوع را در نظر داشت و تا الان هم بالانس خوبی در تیم ایجاد کرده است.


حضور پژمان منتظری را چطور ارزیابی می‌کنید؟


جباری بازیکن تیم ملی است. او در قطر عملکرد خوبی داشت که کی روش او را به تیم ملی دعوت می‌کرد. همین مساله کیفیت بالای پژمان منتظری را نشان می‌دهد بنابراین حضورش در استقلال هم به تیم کمک خواهد کرد. مطمئنا حضور منتظری در ترکیب استقلال باعث استحکام خط دفاعی تیم خواهد شد.


طی چند روز اخیر رقابت شدیدی در نقل‌و‌انتقالات میان استقلال و پرسپولیس شکل گرفت به طوری که عده‌ای این رقابت را به داربی تشبیه کردند. فکر می‌کنید در این داربی استقلال پیروز شد؟


به اعتقاد من درست نیست نقل و انتقالات تیم را با تیمی دیگر مقایسه کنیم. هر تیمی بر اساس نیازهای خود و همین طور تشخیص کادر فنی‌اش بازیکن جذب می‌کند. یک تیم نمی‌تواند ١٠ مهاجم خوب جذب کند و از طرفی دیگر مدافع و هافبک جذب نکند. بنابراین باید ببینیم منصوریان چه بازیکنانی را نیاز داشته و در لیستی که به باشگاه داده نام چه نفراتی بوده است. اگر باشگاه توانسته نفرات مد نظر منصوریان را جذب کند پس موفق بوده است. اما اگر نتوانسته نفرات مد نظر منصوریان را جذب کند پس موفق عمل نکرده است. البته با توجه به روندی که شاهد هستیم فکر می‌کنم استقلال کاملا موفق عمل کرده و توانسته نقاط ضعف خود را برطرف کند.


داریوش شجاعیان را هم جذب کردید.


بله، این بازیکن هم ملی‌پوش است و از بازیکنان خوب لیگ محسوب می‌شود. در همین فصل خیلی از باشگاه‌ها خواهان جذب او بودند و در نهایت خودش خواست و به استقلال آمد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته