دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با آنا؛

در جریان جزئیات قرارداد سرمربی تیم ملی نیستم/ اجرای تمام خواسته‌های کی‌روش 20 میلیارد تومان پول می‌خواهد

فریدون اصفهانیان گفت: اینکه کی‌روش چه دستمزدی می‌گیرد و چه شروطی در قراردادش وجود دارد را رئیس فدراسیون در جریان است و باید در این مورد اطلاع‌رسانی کند.
کد خبر : 191523

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی فوتبال ایران در سال منتهی به جام جهانی کار سختی برای آماده‌سازی دارد و فدراسیون فوتبال وظیفه سختی برای تامین برنامه‌های کی‌روش در راستای حضور قدرتمند در جام جهانی دارد. طبق ادعای تاج مبلغ 20 میلیارد تومان برای عملی کردن برنامه‌های کی‌روش بودجه لازم است، پولی که تامین آن برای مسئولان فدراسیون فوتبال بسیار سخت است.


فریدون اصفهانیان عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد تامین‌ هزینه‌های اردوهای تیم ملی در سال منتهی به جام جهانی از سوی فدراسیون فوتبال گفت: «کی‌روش بعد از صعود به جام جهانی برنامه‌ای را در اختیار فدراسیون فوتبال گذاشت که طبق برآورد انجام شده حدود 20 میلیارد تومان بودجه برای اجرای این برنامه‌ها لازم است. فدراسیون تمام تلاشش را می‌کند تا بتواند این بودجه را فراهم کند، اما باید کمی منطقی‌تر به موضوع نگاه کنیم و فدراسیون باید درآمدهایی که حقش است را از کنار فوتبال به دست بیاورد.»


وی ادامه داد: «در دنیا مهمترین درآمد باشگاه‌ها و فدراسیون‌های فوتبال حق پخش تلویزیونی و تبلیغات دور زمین است که متاسفانه در ایران فدراسیون هیچ درآمدی از حق پخش ندارد. اگر این مشکل حل شود و فدراسیون هم بتواند از حق پخش درآمد داشته باشد به طور حتم مشکلات مالی حل خواهد شد و برنامه‌های مدنظر سرمربی تیم ملی هم اجرایی خواهد شد.»


اصفهانیان در رابطه با قرارداد کی‌روش با تیم ملی و اینکه ادعا می‌شود 10 درصد از درآمد فدراسیون برای حضور در جام جهانی متعلق به سرمربی تیم ملی است بیان کرد: «اعضای هیات رئیسه در جریان جزئیات قرارداد کی‌روش با فدراسیون نیستند و این مسائل که کی‌روش چه دستمزدی می‌گیرد و چه شروطی در قراردادش وجود دارد را رئیس فدراسیون درجریان است و باید در این مورد اطلاع رسانی کند.»


وی در مورد پرداخت پاداش صعود به جام جهانی به اعضای تیم ملی گفت: «پرداخت پاداش به ملی‌پوشان در حوزه اختیارات هیات رئیسه است و تاکنون در این مورد تصمیمی اتخاذ نشده‌است هدف اصلی صعود به جام جهانی بود که خوشبختانه به هدف خودمان رسیدیم و قطعا در آینده نزدیک هم پاداش ملی‌پوشان پرداخت می‌شود تا قدردان زحمات آنها باشیم.»


رئیس کمیته داوران در ادامه در خصوص برنامه‌ریزی این کمیته برای فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر گفت: «از روزی که ما در کمیته داوران مشغول شدیم سعی کردیم داوران جوان زیادی را وارد چرخه داوری کنیم و تاکنون هم در این زمینه موفق عمل کرده‌ایم. در فصل جدید هم به تناوب داوران جوانی که در لیگ‌های دیگر سوت می‌زدند به چرخه داوری اضافه می‌شوند و از آنطرف هم برخی از دوستان که در به سن بازنشستگی رسیدند از چرخه داوری کنار می‌روند.»


وی در مورد افزایش دستمزد داوران در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر افزود: «ما در جلساتی که در هیات رئیسه برگزار می‌کنیم بارها در مورد افزایش دستمزد داوران بحث و تبادل نظر شد. تاکنون هم دوبار موفق شدیم افزایش چشمگیری در دستمزد داوران داشته باشیم. قطعا در جلسات آینده هم در این مورد صحبت خواهد شد اما گاهی اوقات فدراسیون موانع و مشکلاتی دارد که نمی‌تواند دستمزدها را خیلی بالا ببرد.»


اصفهانیان در مورد قضاوت تیم داوری ایران در مسابقات جام کنفدراسیون‌ها گفت: «تیم داوری ایران که در رقابت‌های جام کنفدراسیون‌ها قضاوت کردند تاکنون افتخارات زیادی برای جامعه داوری ایران به دست آوردند. فغانی و تیمش تاکنون در رویدادهای معتبری سوت زدند که نشان از ظرفیت بالای داوری ایران دارد. در این مسابقات هم تیم داوری ما عملکرد خوبی داشتند و قطعا یکی از شانس‌های اصلی قضاوت در جام جهانی 2018 روسیه هستند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته