دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1396 - 10:31

نخست‌وزیر سابق اسرائیل از زندان آزاد شد

بعد از آنکه کمیته ویژه اداره زندان‌های اسرائیل تصمیم به کاهش مدت محکومیت نخست‌وزیر سابق اسرائیل گرفت، او بامداد امروز (یکشنبه) از زندان آزاد شد.
کد خبر : 191516

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌‌سایت شبکه اسکای‌نیوز عربی، ایهود اولمرت پس از آزادی از زندان به خانه‌اش در تل‌آویو رفت. تصمیم آزادی اولمرت از سوی کمیته ویژه اداره زندان‌های اسرائیل اتخاذ شد.


طبق قوانین اسرائیل، قانون به اداره زندان‌ها این اجازه را داده است تا در صورت محرز شدن برخی شرایط، یک‌سوم از مدت محکومیت فرد زندانی را ببخشد.


اولمرت می 2014 (خرداد 1393) به اتهام دریافت رشوه در پروژه شهرک‌سازی در شهر قدس و زمانی که بخشدار آن منطقه بود (1993-2003)، به شش سال حبس و پرداخت جریمه مالی محکوم شده بود. در 29 دسامبر 2015 (8 دی 1394) دادگاه عالی اسرائیل مجددا او به اتهام دریافت رشوه محکوم شد ولی این‌بار حکم شش سال حبس اولمرت به یک سال و نیم کاهش یافت و از بخش از موارد اتهامی تبرئه شد.


اولمرت 71 ساله، به‌عنوان نخستین نخست‌وزیر اسرائیل شناخته می‌شود که زندانی شده است. از مدت حبس او چند ماهی باقی مانده است که مقام‌های اسرائیلی او را به ادعای ابتلا به بیماری و وضعیت بد جسمانی از زندان مرخص کرده‌اند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته