دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1396 - 12:43

پرواز مشکوک هواپیماهای جاسوسی آمریکا در آسمان سوریه

سایت‌های نظارت بر تحرکات هواپیماهای نظامی اعلام کردند یک هواپیمای جاسوسی آمریکا روز گذشته (شنبه) به حدود 40 کیلومتری پایگاه نظامی روسیه در بندر طرطوس سوریه نزدیک شد.
کد خبر : 191500

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، چند پایگاه‌ اینترنتی غربی که در زمینه نظارت بر تحرکات هواپیماهای نظامی در جهان فعالیت می‌کنند، اعلام کردند: «هواپیمای شناسایی آمریکا از نوع آر سی 135 یو و با فرکانس HAMAL27 روز شنبه در پایگاه هوایی سودا بای واقع در جزیره کریت یونان برخاست و مدتی طولانی را بر فراز ساحل سوریه و نزدیک به پایگاه نظامی روسیه در بندر طرطوس به مسافت حدود 40 کیلومتر پرواز کرد.»


روز جمعه نیز یک هواپیمای گشت ضد زیردریایی آمریکایی از پایگاه هوایی سیگونیلا در جزیره سیسیل ایتالیا برخاسته و اقدام به گشت‌زنی در نزدیکی طرطوس و بر فراز آب‌های بین‌المللی در دریای مدیترانه کرده بود.


چهارشنبه گذشته نیز دست‌کم چهار فروند هواپیمای آمریکایی و یک هواپیمای نروژی پرواز شناسایی بر فراز بندر طرطوس انجام داده بودند.


ناظران بین‌المللی تاکید می‌کنند ارتش آمریکا به‌تازگی پروازهای جاسوسی خود را در منطقه شرقی دریای مدیترانه و در نزدیکی پایگاه‌های نظامی روسیه در سوریه افزایش داده است.


به گزارش آنا، برخی رسانه‌ها پیشتر اعلام کرده بودند هشدارهای جدید دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به دولت سوریه به معنای حمله جدید آمریکا به این کشور در روزهای آتی است.


روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشته بود آمریکا دارای انواع گوناگون تسلیحات از جمله تسلیحات متعارف و پهپادها در منطقه است که می‌توانند در این حمله مورد استفاده قرار بگیرند اما «احتمال حملات با استفاده از امکانات ناوها بیشتر است چون در مقایسه با استفاده از پایگاه‌ها در کشورهای متحد همچون ترکیه و امارات موضوعات دیپلماتیک کمتری را به وجود خواهد آورد.»


روزنامه واشنگتن پست یادآور می‌شود که پیشتر نیز موشک‌های تاماهاک از سوی ناوهای آمریکایی به سوریه شلیک شده بودند و در حال حاضر پنتاگون چند ناو از جمله ناو گروه تحت رهبری ناو هواپیما بر جرج بوش را در منطقه مستقر کرده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته