دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرمربی تیم امید در گفت‌وگو با آنا؛

قول صعود نمی‌دهم/ توقع زیاد از تیم امید نداشته باشید

سرمربی تیم امید گفت: بهتر است همه بدانند که ما با چه شرایطی به قرقیزستان می‌رویم تا توقعی بیشتر از آنچه برای تیم وقت و هزینه شده است، از ما نداشته باشند.
کد خبر : 191467

امیرحسین پیروانی درخصوص شرایط تیم امید برای حضور در مسابقات انتخابی قهرمانی آسیا به خبرنگار ورزشی آنا،‌ گفت: «پس از بازگشت با تیم جوانان از رقابت‌های جام جهانی من مشکلاتی که تیم امید داشت را یادآوری کردم و گفتم که برای پذیرش سرمربیگری این تیم چه موانعی را پیش‌رو داریم. به رغم اینکه این موارد را اعلام کردم اما همچنان ما با مشکلاتی مواجه هستیم که مسیر موفقیت در رقابت‌‌های انتخابی قهرمانی آسیا را ناهموار کرده است.»


او افزود: «ما برای آنکه آماده‌سازی خوبی داشته باشیم و بتوانیم برابر حریفان نتیجه بگیریم نیاز به ابزارهایی داریم که هنوز فراهم نشده است. با توجه به برنامه‌ریزی بلندمدتی که از قبل با هماهنگی و مشورت کارلوس کی‌روش در جلسه کمیته فنی فدراسیون داشتیم تصمیم بر این شد که با تیم جوانان که فاصله سنی 4 ساله‌ای با تیم‌های زیر 23 سال دارند به مصاف حریفان برویم. این برنامه کاملا حساب شده بود چرا که بازیکنان تیم جوانان تا فاصله شروع مسابقات انتخابی المپیک 2020 توکیو تجربه لازم را برای مصاف با حریفان به دست می‌‌آوردند و البته که بازیکنان زیر 23 سال فعلی هم دو سال دیگر کمکی به ما نمی‌توانند بکنند.»


وی ادامه داد: «اگر چه این تصمیم هم گرفته شد که 4 بازیکن زیر 23 سال حال‌حاضر در این مقطع به تیم کمک کنند تا در نتیجه‌گیری بهتر عمل کنیم. تصمیم ما بر این بود که برای اینکه آینده‌ای روشن در اختیار تیم جوانان قرار بگیرد با این تیم در مسابقات انتخابی قهرمانی آسیا شرکت کنیم و این در حالی است که تمامی رقبای ما با تیم‌های زیر 23 سال خود به مصاف ما می‌آیند. البته ما با آگاهی کامل تصمیم گرفتیم با تیم جوانان به مصاف امیدهای دیگر کشورها برویم ولی به این شرط چنین تصمیمی را گرفتیم که بتوانیم از ظرفیت کامل بازیکنان تیم ملی جوانان استفاده کنیم.»


سرمربی تیم امید خاطرنشان کرد: «تیم‌های عمان و قرقیزستان که میزبانی این رقابت‌ها را بر عهده دارد کار زیادی در رده‌های سنی تیم‌های ملی خود انجام داده‌اند و با بهترین آمادگی به مصاف ما می‌آیند. حتی سریلانکا هم بیکار نشسته و در حد توان خود تلاش کرده تا تیمی قدرتمند را روانه مسابقات کند. بنابراین ما کار دشواری را پیش رو داریم. علاوه بر آنکه بازیکنان ما با تجربه سنی کمتری باید با حریفان خود مقابله کنند آنها این فرصت را ندارند که ضعف‌های تاکتیکی که در جام‌جهانی جوانان به آنها رسیدیم را با انجام کارهای تاکتیکی برطرف کنند چرا که بیش از نیمی از تیم را در اختیار نداریم و آنها در اختیار باشگاه خود هستند.»


وی با اشاره به صحبتی که با مربیان تیم‌های لیگ برتری داشته تصریح کرد: «من از مربیان لیگ برتری که بازیکنان تیم جوانان را در اختیار دارند، خواستم که بازیکنان خود را به تیم امید بدهند چرا که ما باید پیش از پایان تیرماه از ایران خارج شویم و به مصاف حریفان خود برویم ولی باشگاه‌ها هنوز اجازه نداده‌اند تا ما بتوانیم از همه ظرفیت خود استفاده کنیم. در بهترین حالت ما چند روز قبل از اعزام تیم بتوانیم از همه بازیکنان خود استفاده کنیم و در این مدت کوتاه ایجاد هماهنگی لازم بین بازیکنان و مرور برنامه‌های تاکتیکی آن طور که مدنظرمان است صورت نمی‌گیرد. ما باید در فاز دفاع و حمله به شرایط مناسبی برسیم و همه بازیکنان بدانند درون زمین چه وظایفی را برعهده دارند. وقتی زمان لازم برای یکدست کردن تیم وجود ندارد امکان به نتیجه رسیدن کم می‌شود و آن وقت همه نگاه‌‌ها به کادرفنی تیم است.»


پیروانی تاکید کرد: «من قول صعود یا عدم صعود به رقابت‌های قهرمانی آسیا را در این دوره از مسابقات انتخابی نمی‌دهم ولی لازم است که همه مشکلات بازگو شود تا سطح انتظار از بازیکنان تیم امید متناسب با میزان آمادگی بازیکنان پیش از اعزام به بازی‌ها باشد. بهتر است همه بدانند که ما با چه شرایطی به قرقیزستان می‌رویم تا توقعی بیشتر از آنچه برای تیم وقت و هزینه شده است، نداشته باشند. تنها بازی دوستانه‌ای که برای ما حتمی شده دیدار با تراکتورسازی تبریز است و به نظرم این موضوع برای تیم امید کافی نیست.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته