دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1396 - 16:06

طرح 3 مرحله‌ای داعش برای حمله به کرکوک لو رفت

نیروهای پیشمرگه خبر فرود بالگردهای آمریکایی را در مناطق تحت کنترل داعش در نزدیکی کرکوک تایید کردند.
کد خبر : 191384

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از ایسنا، شبکه روسیاالیوم گزارش کرد وستا رسول، فرمانده اتاق عملیات جنوب کرکوک در نیروهای پیشمرگه کرد تاکید کرد که بالگردهای وابسته به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در مناطق تحت کنترل داعش در شهرستان الحویجه واقع در جنوب کرکوک عراق فرود آمدند.


وستا رسول در کنفرانس مطبوعاتی در کرکوک گفت: «بالگردهایی که در ویدئوی موجود در شبکه‌های اجتماعی نشان داده شدند وابسته به اتاق عملیات مشترک میان دولت عراق و آمریکا بوده‌اند.»


وی همچنین تصریح کرد: «این بالگردها برای انجام عملیات ویژه علیه داعش در منطقه بودند که در این عملیات هم پیروز شدند.»


فرمانده عملیات نیروهای پیشمرگه افزود: «ویدئویی که از فرود بالگردها در جنوب غربی کرکوک پخش شده نشان دهنده این است که اگر کمک و حمایت نیروهای پیشمرگه نبود این بالگردها نمی‌توانستند در منطقه فرود بیایند.»


رسول افزود: «کسانی که تبلیغات مغرضانه در کرکوک را ترویج می‌دهند چه دانسته چه ندانسته به داعش در منطقه کمک می‌کنند.»


همچنین سندی که از سوی اداره پلیس کرکوک منتشر شده حاکی است داعش قصد دارد در سه مرحله به کرکوک حمله کند.


به موجب این سند، مرحله اول شامل نفوذ اعضای داعش به منطقه الشای از توابع شهر داقوق است که تعدادشان میان 50 تا 60 نفر خواهد بود. آن‌ها با عبور از میدان نفتی جمهور به ورودی‌های کرکوک از سمت شهر لیلان خواهند رسید.


طبق این سند، مرحله دوم شامل هدف قرار دادن نیروهای پیشمرگه مشخصا در شهر داقوق است تا راهی برای عبور داعشی‌ها ایجاد شده و بتوانند بر مسیر اصلی بین کرکوک و داقوق مسلط شوند. همچنین نیروهای حشد الشعبی را در منطقه البشیر از توابع شهر الرشاد تا روستای البو شاهر هدف بگیرند.


اما مرحله سوم شامل هدف قرار دادن شهر الدبس از منطقه بو حمدان و بعد دستور به گروهای زیر دست در داخل شهر است تا اوضاع را به دست بگیرند و بر همه اداره‌های دولتی تسلط یابند و در اوضاع امنیتی داخل استان اخلال ایجاد کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته