دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1396 - 16:10
دبیر کمیته روئینگ به آنا خبر داد؛

جیونگا سرمربی تیم بانوان روئینگ ایران شد/ فرزام استعفا داد

اختلاف فرزام و جیونگا بالاخره به نقطه پایان رسید و افشین فرزام که هدایت تیم ملی روئینگ بانوان را برعهده داشت با روی کار آمدن جیونگا از سمت خود استعفا داد.
کد خبر : 191383

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، حواشی فدراسیون قایقرانی درست از زمان آمدن جیونگا به ایران شروع شد. این مربی که یکی از موفق ترین مربیان روئینگ دنیاست و در سال های 2008 و 2007 برای اولین بار توانست قایقرانی ایران را بعد از 50 سال به المپیک وصل کند با تصمیم مسئولان فدراسیون و برای ارتقای سطح روئینگ مردان اردیبهشت ماه امسال به ایران آمد تا هدایت تیم های روئینگ مردان و بانوان را برعهده بگیرد اما ماجرا به همین سادگی هم نبود، هدایت تیم روئینگ بانوان که برعهده افشین فرزام بود و جیونگا هم با این مربی به اختلاف خورد و کار به جایی رسید که قصد بازگشت به کشورش را داشت. البته با ورود فدراسیون قایقرانی به این موضوع شرایط کمی بهتر شد اما همچنان اختلاف جیونگا و فرزام برطرف نشد تا اینکه امروز خبر استعفای مربی روئینگ بانوان اعلام شد.


عمران پورعسگر پرست، دبیر کمیته روئینگ با تایید این خبر به خبرنگار آنا گفت:« زمانی که جیونگا به ایران آمد قراردادی که فدراسیون قایقرانی با این مربی منعقد کرد این بود که او هدایت همه تیم های روئینگ را برعهده بگیرد در واقع او قصد داشت هم روئینگ بانوان و هم مردان را زیر نظر بگیرد اما با توجه به اینکه فرزام مدتی با بانوان روئینگ باز کار کرده بود بر سر این موضوع کمی اختلاف نظر پیش آمد که البته فدراسیون ابتدا تلاش کرد تا این مسائل را حل کند اما در نهایت تصمیم بر این شد که هدایت هر دو تیم به جیونگا واگذار شود و فرازم هم از سمت خود استعفا داد.»


پورعسگر در ادامه عنوان کرد: «جیونگا یکی از برندهای قایقرانی دنیا است و کسی است که در این رشته صاحب سبک است و قایقرانی ایران هم با او متحول شده بود. در حال حاضر ماهی 6000 هزار دلار به این مربی پرداخت می کنیم به همین دلیل فدراسیون هم تصمیم گرفت از وجود این مربی در همه تیم ها بهره ببرد البته که دوست داشتیم فرزام همچنان به عنوان مربی در کنار او باشد و از تجربیاتش استفاده کند اما خودش ترجیح داد در کنار تیم ملی نباشد و از سمتش استعفا داد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته