دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1396 - 15:29
رئیس هیات مدیره نظام پرستاری اصفهان:

اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به نفع بیماران و بیمه‌هاست

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری اصفهان گفت: با گذشت یک دهه از تصویب قانون مترقی تعرفه گذاری خدمات پرستاری، قانونی که با رای اکثریت قاطع نمایندگان به تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان رسید، متاسفانه در کمال تعجب شاهدیم که این قانون طی این سا‌ل‌ها به بهانه‌های مختلف اجرا نشده است.
کد خبر : 191360

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری، عباس اسکندری با اظهار تاسف از اجرایی نشدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، افزود: تاکنون علت‌های مختلفی را برای اجرا نشدن این قانون مطرح کرده‌اند. عللی نظیر نبود بودجه و یا قابل اجرا نبودن این قانون و...، ولی از نظر ما هیچ کدام دلیل قانع کننده نیست. چراکه بارها شاهد بوده‌ایم یک شبه برای اجرای برخی قوانین و طرح‌هایی که از قضا پزشکان در آن ذینفع هستند بودجه کافی موجود است ولی برای پرستاری بودجه‌ای در اختیار نیست.


وی در ادامه با اشاره به شرایط لازم و نتایج حاصل از اجرای این قانون، اظهار کرد: اجرای این قانون یک عزم جدی از طرف مسئولان وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه را می‌طلبد، چرا که با اجرایی شدن این قانون بیش از همه، بیماران ذینفع‌اند زیرا اولا میزان پرداخت از جیب مردم کاهش می‌یابد و ثانیا پرستاران با انگیزه بیشتر خدمات به بیماران ارائه می‌هند. در این میان بیمه‌ها نیز سود می‌برند چون به ازای هر خدمت مبالغ کمتری پرداخت خواهند کرد.


اسکندری افزود: اجرایی شدن این قانون باعث ارزشمند شدن خدمات پرستاری می‌شود و این امر به نوبه خود در افزایش انگیزه پرستاران و نیز ارتقاء جایگاه، منزلت و هویت آنها تاثیر گذار خواهد بود.


وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با پیگیری‌های مجدانه همراه با اتحاد و انسجام از طرف سازمان نظام پرستاری، معاونت پرستاری وزارت بهداشت، شورای عالی بیمه و نیز همکاران پرستار بیش از این شاهد مغفول ماندن این قانون مترقی نبوده و بزودی اقدامات لازم جهت اجرایی شدن این قانون صورت پذیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته