دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اجرای 6 نمایش ویژه کودک و نوجوان در نخستین ماه از تابستان

در نخستین ماه از تابستان 6 اثر نمایشی ویژه قشر کودک و نوجوان روی صحنه است.
کد خبر : 191357

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، تالار هنر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرهنگسرای فردوس و سرای محله سعادت آباد در تیرماه 1396 میزبان 6 نمایش کودک و نوجوان است.


«دزد قصه ها» نوشته و کاری از عباس قاصد زاده است که اجرایش از 7 تیرماه آغاز شده و با بازی عباس قاصد زاده، مونا کوشش، نیما فاضلی، شکوفه عزیزی تا 31 تیرماه هر شب ساعت 18:30 در فرهنگسرای فردوس اجرا می‌شود.


نمایش «پرنده و فیل» کاری از گروه تئاتر معلولان جسمی حرکتی موسسه خیریه توان‌مندسازی بچه‌های باران مشهد است که به کارگردانی حمید کیانیان تا 25 تیرماه هر روز ساعت 19 در سالن گلستان مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی اجرا می‌شود. مریم شمس کلوخی، مرتضی جوانشیر، محمد شهاب مهدی‌زاده، داوود بیگلری، مریم سلیمان‌خواه، زهرا بابایی، ملیحه همایونی و خلیل قاسمی به عنوان بازیگر در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.



تالار هنر نیز با دو نمایش «ماجرای ساحل سنگی» و «جادوی عروسک» میزبان مخاطبان کودک و نوجوان است. نمایش «ماجرای ساحل سنگی» به کارگردانی حسین فدایی حسین تا 29 تیرماه هر روز ساعت 18 اجرا می‌شود. همچنین نمایش «جادوی عروسک» نیز با کارگردانی امیر محمد انصافی تا 29 تیرماه هر روز ساعت 19:30 با نقش‌آفرینی آرین ناصری مهر، امیرحسین انصافی، فهیمه باروتچی، فرشته اعظمی، شیرین کاشفی، ابوالفضل عشرب، محسن قصری روی صحنه می‌رود.



نمایش‌«تو مثل طوطی» نوشته و کاری از آرین ناصری و امیر حسین انصافی تا 31 تیرماه هر روز ساعت 17:30 در تالار گلستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.


«دشت بزرگ مال کیه» عنوان نمایشی است که با کارگردانی امیر قاسمی تا 31 تیرماه هر روز ساعت 19 در سرای محله سعادت آباد به اجرا در می‌آید.


لازم به ذکر است که تریلی نمایش سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دو نمایش «رینارد روباهه» و «جک و لوبیای سحرآمیز» را تا 26 تیر در سه استان قزوین، اصفهان و چهارمحال و بختیاری اجرا می‌کند.


«رینارد روباهه» روایتی است از شوخی‌های افراطی یک روباه که باعث به دردسر افتادن حیوانات جنگل می‌شود.


به همین دلیل حیوانات جنگل، دادگاهی برای رسیدگی به اتهامات روباه تشکیل می‌دهند و به او یک سال فرصت می‌دهند تا دست از خطاهای خود بردارد.


داستان «جک و لوبیای سحرآمیز» نیز برگرفته از داستانی کلاسیک به همین نام است که با اندکی دخل و تصرف تبدیل به نمایشی برای کودکان شده است.


کارگردانی این آثار را احمد تیموری بر عهده داشته است و بازیگران آ‌ن احمد تیموری، مرجان مسگری، نجوا صباغ‌ها، زهرا کریمی، هاشم خلیلی، سپیده زینعلی و میثم میثاقی هستند. سرپرستی گروه را نیز حمید مردمی بر عهده دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته