دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کاپیتان سابق استقلال در گفت وگو با آنا؛

منصوریان نباید رحمتی را کاپیتان کند/ بازیکنان بزرگ تیم از اسم استقلال کوچک‌تر هستند

پیروز قربانی گفت: من اگر جای منصوریان بودم بازوبندکاپیتانی را به دروازه‌بان نمی‌دادم. کاپیتان تیم باید در وسط زمین باشد تا در مواقع حساس بازی با حرکاتش تیم را کنترل کند.
کد خبر : 191307

پیروز قربانی در گفت‌وگو با خبرنگر ورزشی آنا، در مورد عملکرد مدیران استقلال در نقل وانتقالات و جذب بازیکنان جدید برای این تیم گفت: «استقلال در نقل وانتقالات عملکرد خوبی داشت و بازیکنانی که در لیست کادر فنی بودند همگی جذب شدند. از سوی دیگر باشگاه موفق شد بازیکنان قدیمی‌اش را هم حفظ کند اما عیار یک بازیکن در داخل زمین مشخص می‌شود و باید منتظر شروع بازی‌ها باشیم تا ببینیم این بازیکنان می‌توانند در داخل زمین هم عملکرد خوبی داشته باشند یا نه؟»


وی در رابطه با انتقاداتی که برخی از پیشکسوتان باشگاه مبنی بر جذب بازیکنان پا به سن گذاشته کرده‌اند افزود: «در یک تیم مهم میانگین سنی کل بازیکنان است و اینکه چند بازیکن سن بالایی دارد دلیلی بر ناکارآمد بودن کل بازیکنان نمی‌شود. ضمن اینکه ریتمی که بازیکنان باتجربه به تیم می‌دهند خیلی اهمیت دارد.»


قربانی در خصوص انتظار قهرمانی که هواداران در فصل آینده از استقلال دارند بیان کرد: «استقلال در این فصل عملکرد خوبی در نقل وانتقالات داشت ولی این دلیل نمی‌شود که چون استقلال بازیکنان بزرگی را جذب کرد حتما باید قهرمان لیگ شود. هیچ تضمینی برای قهرمانی استقلال وجود ندارد نباید با انتظاراتی بیخودی که از تیم داریم فشار زیادی به کادر فنی تحمیل کنیم.»


وی ادامه داد: «متاسفانه برخی از افراد در روزهای اخیر می گویند که استقلال حتما باید قهرمان شود اما در فوتبال حتما و بایدی وجود ندارد. این افراد باید در تفکرات خودشان بازنگری کنند. در فوتبال همه چیز دست مربی و بازیکن نیست و گاهی اوقات اتفاقاتی در داخل زمین رقم می‌خورد که بزرگترین مربیان دنیا هم نمی‌توانند آن را سروسامان دهند.»


کاپیتان سابق استقلال در مورد حضور چند بازیکن بزرگ در استقلال و احتمال بروز حواشی در این تیم گفت: «بازیکن هر چقدر بزرگ باشد اما اسم استقلال بزرگتر از همه بازیکنان است. بازیکنان باید بدانند که از استقلال به این جایگاه رسیده‌اند. اما با توجه به شناختی از بازیکنان استقلال دارم فکر می کنم هیچ مشکلی در تیم ایجاد نشود. ضمن اینکه کادر فنی استقلال خودشان از بازیکنان و کاپیتان‌های تیم بوده‌اند و به راحتی می‌توانند مسائل را کنترل کنند.»


قربانی در مورد تکلیف بازوبند کاپیتانی استقلال در فصل آینده گفت: «در استقلال فصل آینده بازیکنان زیادی هستند که می‌توانند بازوبند کاپیتانی را بر بازو ببندند. جباری سابقه بیشتری نسبت به سایر بازیکنان دارد و مهدی رحمتی هم سال‌ها کاپیتان استقلال بود و از نظر سنی بزرگتر از سایر بازیکنان است. من خودم اگر سرمربی تیم بودم بازوبند را به دروازه‌بان نمی‌دادم. کاپیتان تیم باید در وسط زمین باشد تا در مواقع حساس بازی با حرکاتش تیم را کنترل کند اما من فکر می‌کنم مشکلی ایجاد نشود و منصوریان بهترین تصمیم را در این مورد می‌گیرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب