دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1396 - 12:12

کارت ورود به جلسه آزمون سراسری از فردا توزیع می‌شود

داوطلبان آزمون سراسری سال 96 می‌توانند از فردا تا روز چهارشنبه 14 تیر با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور، کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت کنند.
کد خبر : 191301

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: «کارت شرکت در آزمون سراسری از روز یکشنبه ۱۱ تیر بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان تا چهارشنبه ۱۴ تیر به سایت سازمان سنحش مراجعه و با وارد کردن سریال کارت اعتباری ثبت‌نام (۱۲ رقمی) و شماره شناسنامه یا شماره پرونده و کدپیگیری (۱۶ رقمی) و نام خانوادگی و کدملی و سریال شماره شناسنامه نسبت به دریافت کارت پرینت در آزمون اقدام کنند. داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی دیگر علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود ثبت‌نام کرده‌اند باید علاوه بر دریافت کارت آزمون خود بر حسب مورد نسبت به پرینت کارت آزمون گروه آزمایشی دوم یا دوم و سوم خود اقدام کنند.»


او افزود: «آزمون سراسری در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ۱۵ تیر و آزمون گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر پنجشنبه ۱۵ تیر و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه ۱۶ تیر و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعدازظهر جمعه ۱۶ تیر برگزار می‌شود. آزمون سراسری در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ تیر ۹۶ در ۳۷۲ شهرستان و ۴۷۸ حوزه امتحانی برگزار می‌شود. نتیجه اولیه به صورت کارنامه تنظیم و در دهه دوم مرداد ۹۶ بر روی سایت سنجش منتشر می‌شود.»


او گفت: «۱۴۸ هزار و ۵۰۰ کارت برای گروه علوم ریاضی و فنی، ۵۸۰ هزار و ۵۷۰ کارت برای گروه آزمایشی علوم تجربی، ۱۸۴ هزار و ۱۹۵ کارت برای گروه آزمایشی علوم انسانی، ۶۱ هزار و ۹۸۵ کارت برای گروه آزمایشی هنر (با احتساب علاقه‌مندان سایر گروه‌ها) و ۱۱۸ هزار و ۴۶۷ کارت برای گروه آزمایشی زبان‌های خارجی (با احتساب علاقه‌مندان سایر گروه‌ها) صادر شده است. آزمون سراسری در گروه‌های پنجگانه در یک مرحله و در یک جلسه برگزار می‌شود و داوطلبان به سئوالات آزمون عمومی و اختصاصی گروه انتخابی خود پاسخ خواهند داد. سئوالات در تمام گروه‌ها به صورت تستی چهار گزینه‌ای خواهد بود و سوالات از کتب دبیرستان و پیش‌دانشگاهی سال واحدی به عنوان منابع طراحی شده است. سوالات آزمون مفهومی خواهد بود و مفهومی‌بودن به منزله دشوار بودن آن نیست بلکه به این معنی است که داوطلبانی که کتب را دقیق مطالعه کرده باشند می‌توانند به سوالات پاسخ دهند. از بخش‌ها و فصل‌هایی که بر اساس بخشنامه‌های رسمی وزارت آموزش و پرورش از منابع حذف شده‌اند، سوال طراحی نشده است.»


او ادامه داد: «برای شرکت در آزمون سراسری سال امسال، ۹۳۰ هزار و ۲۰۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۵۴۸ هزار و ۴۳۴ نفر زن و ۳۸۱ هزار و ۷۷۴ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۵۸.۹۶ درصد زن و ۴۱.۰۴ درصد مرد هستند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته