دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شد

میرزاده:‌ دفاع دکتر روحانی از دانشگاه آزاد اسلامی و آیت‌الله هاشمی دلگرم کننده بود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیات رئیسه این دانشگاه از حضور رئیس‌جمهوری در سی و سومین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی تشکر و قدردانی کرد.
کد خبر : 19123

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر حمید میرزاده رئیس این دانشگاه و تمامی اعضا صبح امروز چهارشنبه 30 اردیبهشت برگزار شد.


در ابتدای این جلسه دکتر حمید میرزاده با اشاره به برگزاری مراسم سی و سومین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و حضور دکتر حسن روحانی در آن گفت: حضور دکتر روحانی در افتتاحیه این مراسم، سخنان و رهنمودهای ایشان و دفاع تمام‌قدشان از دانشگاه آزاد اسلامی و شخص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان موسس بزرگترین دانشگاه حضوری جهان بسیار دلگرم کننده بود و به طور حتم به نقطه عطفی در تاریخ این دانشگاه تبدیل می شود.


میرزاده با بیان اینکه سخنان رئیس‌جمهوری در مراسم سالروز تاسیس دانشگاه بسیار ژرف اندیشانه و تاثیرگذار بود، گفت: این سخنان به خوبی نشان‌دهنده تدبر و تسلط ایشان به امور جاری کشور است.


وی تاکید کرد: سیاست‌ها و برنامه‌های ایشان به خوبی در این دو سال تایید‌کننده سخنانشان است زیرا ایشان به جد به استقلال دانشگاه‌ها و تقویت آزاداندیشی در جامعه پایبند بوده و در عملکرد خود نیز به خوبی این را اثبات کردند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز گفت: در این جلسه نیز بنا به پیشنهاد شخص رئیس‌جمهوری یکی از حقوق مغفول مانده دانشگاه آزاد اسلامی به تایید اعضا رسید و سبب شد تا دانشگاه آزاد اسلامی نیز همچون وزارت علوم و بهداشت مشکلات و مسائل حقوقی خود را حل و فصل کند.


وی با بیان اینکه دکتر روحانی با تمام مشغله‌ها از دانشگاه آزاد اسلامی بازدید کردند، تصریح کرد: از ایشان به دلیل بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی و بخشی از دستاوردهای آن در واحد علوم و تحقیقات تشکر و قدردانی می کنیم و طور حتم این حضور آثار و نتایج بسیار زیادی را به دنبال خواهد داشت.


دکتر میرزاده در ادامه با اشاره به سخنان رئیس جمهور در افتتاحیه مراسم سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دکتر روحانی در این مراسم به تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی از سوی آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرده و تاسیس این دانشگاه را یکی از برگ‌های زرین کتاب قطور خدمات ارزنده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قلمداد کردند.


او با بیان اینکه تعریف، تمجید و تشویق شخصیتی دانشگاهی و فرهیخته از دانشگاه آزاد اسلامی موجب افتخار و مباهات است و بسیار گرانقدر است، گفت: از جمله موضوعاتی که دکتر روحانی بر آن تاکید کردند نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه سیاسی و اجتماعی کشور در تمامی این سال‌ها بوده است موضوعی که مخالفان و حسودان دانشگاه به هیچ عنوان آن را بر‌نمی‌تابند، زیرا به صورت کلی با اصل این قضیه مشکل دارند.


میرزاده در تشریح چرایی مخالفت برخی از مخالفان دانشگاه با توسعه تحصیلات تکمیلی گفت: عده‌ای بدون توجه به آمار 10 میلیونی بی‌سواد در کشور و همچنین آمار پایین 12 درصدی نسبت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به جمعیت کشور، با توسعه تحصیلات تکمیلی مخالفت می‌کنند زیرا از ارتباط سواد با توسعه سیاسی و اجتماعی در جامعه به خوبی باخبر هستند.


وی تاکید کرد: هم اکنون در بسیاری از کشورهای پیشرفته نسبت جمعیت فارغ‌التحصیل دانشگاهی به جمعیت کشور بالای 37 درصد است و این در حالی است که در کشور ما عده‌ای هنوز به این موضوع توجه نمی‌کنند و تمام قد در مقابل توسعه تحصیلات تکمیلی در کشور ایستادگی می کنند.


دکتر میرزاده با بیان اینکه سخن رئیس‌جمهوری در تاثیر دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه سیاسی بسیار قابل تامل است، گفت: بسیار خوشحالیم شخصیتی فرهیخته و فخیمی از دانشگاه آزاد اسلامی دیدن کرد؛ دانشگاهی که موسس آن حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است فردی که با درایت و دور اندیشی خود در سال‌های سخت جنگ تحمیلی این دانشگاه را تاسیس کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تمامی این سال‌ها با دوراندیشی خود اقدامات بسیار بزرگ و ارزشمندی را محقق کرده است که دانشگاه آزاد اسلامی و متروی تهران تنها دو نمونه از آن هستند دو نمونه ای که در همان سال‌ها نیز عده ای با آن به مخالفت برخاستند ولی ایشان با همت بالای خود این دو را به نتیجه رساندند و امروز مردم ایران از نتایج درخشان هر دو بهره مندند.


دکتر میرزاده در پایان از برگزار کنندگان مراسم افتتاحیه سالروز تاسیس دانشگاه تقدیر و تشکر کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته