دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1396 - 11:01

محدودیت‌های حجاج ایرانی در حج تمتع ۹۶ اعلام شد

رئیس سازمان حج و زیارت به حجاج توصیه کرد تا لپ تاپ، تبلت و سایر وسایل الکترونیکی را به همراه نداشته باشند همچنین برای استفاده از ادعیه نیز صرفا کتب ادعیه‌ای را که نشر مشعر در اختیار حجاج می‌گذارد، استفاده کنند.
کد خبر : 191211

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان حج و زیارت، حمید محمدی در جلسه آموزشی کاروان‌های حج اظهار کرد: موضوع آموزش و آشنایی کامل زائران با ابعاد مختلف اجرایی سفر حج و مناسک حج دارای اهمیت و ضرورت بسیاری است.


وی با اشاره به جلسات آموزشی توجیهی که به‌صورت کاروانی برگزار می‌شود، تصریح کرد: مدیران کاروا‌ن‌ها براساس سرفصل‌هایی که به‌صورت کاملا کارشناسی تدوین شده است باید در این جلسات حجاج را با همه ابعاد سفر معنوی حج به‌طور کاملا کاربردی و ملموس آشنا سازند.


رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: با توجه به فصل گرما و ازدحام جمعیت لازم است حجاج به توصیه‌ها و نکات بهداشتی و پزشکی به دقت عمل کنند و آنها را مورد توجه قرار دهند.


محمدی افزود: همه خدمتگزاران در سازمان حج و زیارت در طول یک سال فعالیت می‌کنند که این سفر یک‌ماهه به‌خوبی برگزار شود و رضایتمندی حجاج را در برداشته باشد.


وی توضیح داد: البته باید بدانیم که محدودیت‌های فراوانی نیز در این مسیر وجود دارد که باید صبورانه تحمل کنیم و همان‌گونه که همواره حجاج ایران به‌عنوان منظم‌ترین و سازمان یافته‌ترین حجاج شناخته می‌شوند، امسال این نظم و انضباط و اخلاق نیکو را با توجه به برنامه‌ها و نکاتی که مسئولان و مدیر کاروان می‌گویند بیشتر از قبل نشان دهیم.


رئیس سازمان حج و زیارت به رعایت مسائل بهداشتی اشاره کرد و گفت: رعایت مسایل بهداشتی با توجه به فصل گرما، تمرین و ایجاد توانایی لازم برای ایام تشریق (حضور در عرفات، مشعر و منا) امری ضروری است؛ با وجود همه محدودیت‌ها در عرفات چادرهای اسکان مطلوب و خوبی نسبت به سال‌های قبل فراهم شده است.


محمدی اظهار کرد: در خصوص لپ تاپ و تبلت و سایر لوازم الکترونیکی شخصی توصیه می‌شود این‌گونه وسایل غیر ضروری را به همراه نداشته باشید تا در بازرسی‌های فرودگاه مقصد دچار معطلی و مشکل نشوید.


وی یادآور شد: با توجه به حساسیت‌های موجود، درباره ادعیه هم صرفا کتب ادعیه‌ای که نشر مشعر در اختیار حجاج می‌گذارد می‌توانید همراه ببرید.


رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: امیدواریم با رعایت برنامه‌هایی که عرضه می‌شود و توجه به نظم و انضباط و ضوابط کشور مقصد و احترام به همسفران و همچنین پیش گرفتن صبر و بردباری در این سفر الهی شاهد حجی عزتمندانه و مقبول درگاه احدیت باشیم.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته