دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1396 - 08:34
در گفت‌وگو با آنا؛

افشاردوست: جوانان والیبال توقع فدراسیون را برآورده نکردند/ ملی‌پوشان بهتر است لژیونر شوند تا به تیم ملی کمک کنند

دبیر فدراسیون والیبال گفت: ای کاش با عمل به توصیه کولاکوویچ ملی‌پوشان ما شانه به شانه ملی‌پوشان کشورهای مطرح جهان در لیگ های معتبر جهانی شرکت کنند.
کد خبر : 191133

محمود افشاردوست درباره ناکامی تیم ملی جوانان والیبال ایران از رسیدن به جمع 4 تیم برتر جام‌جهانی به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «به‌طور کلی من و سایر همکارانم در فدراسیون والیبال تلاش می‌کنیم تا شرایط آماده‌سازی تمامی تیم‌های ملی را فراهم کنیم. اردوهای تدارکاتی و بازی‌های دوستانه سرلوحه کار ماست و دوست داریم که همه تیم‌های کشورمان در هر رده سنی که به رقابت‌ها اعزام می‌شوند دست‌پر به ایران بازگردند.»


او افزود: «در خصوص تیم جوانان دو بحث وجود دارد. اول آنکه به زعم کارشناسان جایگزین مناسبی برای تیم بزرگسالان به‌شمار می‌رود نیز تلاش کردیم تا بیش از توان‌مان هزینه کنیم و وقت بگذاریم تا دستاورد مناسبی از مسابقات جام‌جهانی کسب کنیم. ما این تیم را به مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی فرستادیم تا بهترین نتیجه را در جهان بگیردند. دوم اینکه ما می‌خواهیم که والیبالیست‌های ما جزو ستاره‌های جهان باشند و برای همین برد و باخت‌هایی که در مسابقات معتبر جام‌جهانی به‌دست می‌آید تجربه مناسبی برای آنها به حساب می‌آید. البته که ما در رده‌های سنی نوجوانان و امید هم به دنبال این هستیم تا بهترین عملکرد رائه شود و زمینه‌سازی برای رسیدن به تیم ملی بزرگسالان انجام شود.»


دبیر فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: «آنچه انتظار فدراسیون والیبال از تیم ملی جوانان بود فراهم نشد. توقع ما حضور در جمع 4 تیم برتر دنیا بود و معتقدم که پاشنه آشیل ما دیدار با کوبا بود که نباید 3 بر 2 بازنده می‌شدیم. اگر بتوانیم به مقام پنجم رقابت‌های جام جهانی جوانان دست پیدا کنیم بعد از سال 2007 که مدال گرفتیم بهترین عملکردمان را ارائه کردیم. البته باید در آینده بیشتر وقت بگذاریم و در این راه نه تنها فدراسیون بلکه استان‌ها و به‌خصوص باشگاه‌ةا باید وقت و خزینه بیشتری را صرف تیم‌های پایه خود کنند تا بتوانند به تیم ملی کمک بیشتری کنند.»


وی درباره انتقاد کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال از ملی‌پوشان که به واسطه آنکه پول بیشتری از باشگاه‌های ایرانی می‌گیرند به لیگ‌‌های اروپایی نمی‌روند و با این کار از والیبال روز دنیا عقب می‌افتند، تصریح کرد: «ما با بخش عمده‌ای از صحبت‌های کولاکوویچ موافقیم و درباره حضور ملی‌پوشان در اروپا هم بارها اشاره کرده‌ایم که والیبالیست‌های ایرانی به حضور در لیگ برتر اکتفا نکنند. ای کاش با عمل به توصیه کولاکوویچ ملی‌پوشان ما شانه به شانه ملی‌پوشان کشورهای مطرح جهان در لیگ های معتبر جهانی شرکت کنند و از نزدیک نحوه تمرین و آماده‌سازی والیبالیست‌های مطرح جهان را ببینند تا با شیوه زندگی والیبالی بیشتر اشنا شوند و بتوانند در لیگ جهانی و دیگر مسابقات معتبر جهانی به تیم ملی کمک بیشتری کنند.»


افشاردوست یادآور شد: «خوشحالیم که امسال میلاد عبادی‌پور و محمدجواد معنوی نژاد در اروپا به والیبال خود ادامه می‌دهند و امیدواریم دیگر ملی‌پوشان هم به پیشنهادهای اروپایی خود پاسخ مثبت دهند و در فصل آینده لژیونر شوند تا ضمن آشنایی بیشتر با نحوه بازی حریفان مطرح بتوانند در رقابت‌های ملی هم بر آنها غلبه کنند و باعث شادی جامعه والیبال شوند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته