دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1394 - 19:03
تلاش آمریکا برای جبران توافق هسته‌ای با ایران برای اسرائیل

واشنگتن جنگنده اف35 و سیستم دفاع موشکی به تل‌آویو می‌دهد

آمریکا و اسرائیل در حال مذاکره برای اهدای جدیدترین جنگنده آمریکایی به تل‌آویو به جبران توافق هسته‌ای با ایران هستند.
کد خبر : 19080

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه اسرائیلی هاآرتص در گزارش خود در این زمینه آورده است: آمریکا در نظر دارد برای جبران توافق هسته‌ای با ایران، به اسرائیل جنگنده اف35 بدهد.


بر اساس این گزارش، اگرچه اسرائیل همچنان آشکارا به مخالفت با توافق هسته‌ای ادامه می‌دهد، اما تماس‌های غیررسمی و محرمانه میان دو طرف در این زمینه آغاز شده است و احتمال دارد که آمریکا به اسرائیل این نوع جنگنده و همچنین سیستم سپر دفاع ضد موشکی را بدهد.


در بخش دیگری از این گزارش آمده است: آمریکا و اسرائیل مذاکرات اولیه را در این‌باره آغاز کرده‌اند و اگرچه هیچ یک از دو طرف تاکنون در این زمینه اظهارنظری نکرده است، اما دولت اوباما قصد دارد در صورت دستیابی به توافق با ایران این طرح را به سرانجام برساند.


به نظر می‌رسد این اقدام در راستای توافق میان واشنگتن و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مبنی بر فروش سلاح‌ به این کشورها از سوی آمریکا، صورت می‌گیرد.


هاآرتص در بخش پایانی گزارش خود آورده است: آمریکا در 30 سال گذشته همواره خود را متعهد به حفظ برتری نظامی اسرائیل در منطقه دانسته و برای تجهیز سیستم‌های ضد موشکی اسرائیل به بهترین سلاح‌های آمریکایی تلاش کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته