دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 تير 1396 - 14:52
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

آموزش و پرورش برای تامین نیروی انسانی می‌تواند نیروهای حق‌التدریسی را جذب کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طی سال‌های گذشته برنامه مدونی در خصوص تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش پیگیری نشده است.
کد خبر : 190744

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از خانه ملت، محمدجواد ابطحی با اشاره به اینکه امروزه موضوع تامین نیروی انسانی و برگزاری آزمون استخدامی به یکی از مشکلات عرصه تعلیم و تربیت تبدیل شده است، گفت: به عنوان مثال سال گذشته آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اما با گذشت زمان زیاد و بوجود آمدن مشکلات متعدد به تازگی پذیرفته‌شدگان آزمون مذکور تعیین تکلیف شدند که این موضوع نشان دهنده برخی نابسامانی در این حوزه است.


نماینده مردم خمینی‌ شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه طی سال‌های گذشته برنامه مدونی در خصوص تامین نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش پیگیری نشده است، اظهار کرد: این در حالی است که برای آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سال 96 نیز فراخوان داده شده که امری قابل تامل است.


وی ضمن اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش برای تامین نیروی انسانی می‌تواند نیروهای حق التدریسی که سال‌های طولانی در بدنه آموزشی کشور حضور داشته و تجربه کسب کرده‌اند، جذب کند، تصریح کرد: اگر افراد حق‌التدریسی قابلیت دارند باید تکلیف آنها را مشخص و نسبت به استخدام آنها اقدام شود.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مسئولان و متولیان عرصه تعلیم و تربیت کشور باید میزان معلم و نیروی انسانی مورد نیاز طی سال‌های آینده را مشخص کنند، خاطرنشان کرد: بدون داشتن آمار صحیح و پیش بینی نیازها نمی‌توان اقدام به برنامه‌ریزی کرد از این رو باید تعداد بازنشستگان و معلمان ورودی مشخص شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته