دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«باد سیاه» در کنفرانس بین‌المللی «یونسکو» در پاریس روی پرده رفت

فیلم سینمایی «باد سیاه» (ره‌شه‌با) به کارگردانی حسین حسن در نخستین نمایش اروپایی خود در کنفرانس بین‌المللی سازمان جهانی «یونسکو» UNESCO در شهر پاریس به نمایش درآمد.
کد خبر : 190732

به گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط عمومی فیلم، فیلم سینمایی «باد سیاه» به کارگردانی حسین حسن؛ بازیگر و فیلمساز سرشناس کُرد عراقی و به تهیه‌کنندگی ممد اکتاش؛ مدیر کمپانی «میتوس فیلم» آلمان، با مدیریت فیلمبرداری تورج اصلانی؛ فیلمبردار بین‌‌المللی سینمای ایران در جدیدترین حضور بین‌المللی خود در هفتاد و دومین سال تأسیس سازمان جهانی «یونسکو» و همچنین دوازدهمین سال کنوانسیون «حفظ و ترویج تنوع مظاهر فرهنگی» در سالن اصلی مقر سازمان جهانی «یونسکو» در شهر پاریس در کشور فرانسه روی پرده رفت.


کنفرانس بین‌المللی سازمان جهانی «یونسکو»، با حضور معاون مدیرکل سازمان «یونسکو»، جایکویمو ماتوزن؛ رئیس روابط سازمانی و از اعضای اتحادیه اروپا، مایکل هاوکینز؛ رئیس جوایز «آسیا پسیفیک» معروف به «اسکار آسیایی»، ژان میشل ژار؛ موسیقیدان فرانسوی، سفیر حُسن نیت سازمان ملل و رئیس CISAC، دایه خان؛ کارگردان سینما و سفیر حُسن نیت سازمان ملل و تعدادی زیادی از کارگردانان و بازیگران سرشناس اروپایی و عربی و همچنین 800 میهمان ویژه، ساعت 18:30 روز 13 ژوئن 2017 برگزار شد.


قبل از نمایش «باد سیاه»، مایکل هاوکینز؛ رئیس جوایز اسکرین «آسیا پسیفیک» استرالیا در مورد اهمیت جایزه یونسکو گفت: این تجربه فوق‌العاده قدرتمند و فراموش نشدنی است تا چنین فیلمسازان مستعدی را به سازمان شناخته شده‌ای تحت عنوان یونسکو به ارمغان بیاوریم؛ حسین حسن برای ساخت «باد سیاه» با چالش‌های باورنکردنی روبرو بود که بخشی از رویدادهای این دنیا را هم اکنون در برابر چشمان ما نشان می‌دهد.


فیلم سینمایی 89 دقیقه‌ای «باد سیاه» سومین ساخته بلند سینمایی حسین حسن تاکنون در جشنواره‌های مختلفی در سطح جهان روی پرده رفته و جوایز متعددی را از آن خود کرده است که جایزه یونسکو برای مشارکت چشمگیر در توسعه و حفظ تنوع فرهنگی در دهمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکرین «آسیا پسیفیک» (اسکار آسیایی) APSA در کشور استرالیا جزو این جوایز است که ممد اکتاش؛ تهیه‌کننده این فیلم، این جایزه را به تمام زنان و دختران کُرد ایزدی تقدیم کرد.


این فیلم در آخرین حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی بین‌الملل سی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «آسیا پسیفیک» لس آنجلس در آمریکا روی پرده رفت و از طرف هیات داوران این جشنواره، جایزه «حلقه طلایی» بهترین بازیگری زن به «دیمن زندی» بازیگر ایرانی این فیلم اهدا شد.


این دوره از جشنواره فیلم «آسیا پسیفیک» لس آنجلس در روزهای 15 تا 21 اردیبهشت ماه امسال (5 تا 11 می 2017) در شهر لس آنجلس در ایالت کالیفورنیا در کشور ایالت متحده آمریکا برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته