دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 تير 1396 - 12:55

سلیمی: حذف 2800 رشته دانشگاه آزاد اسلامی شائبه سیاسی بودن ایجاد کرده است/ حضور نوریان در جلسه هفته آینده کمیسیون آموزش مجلس

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف 2800 رشته تحصیلی از دانشگاه آزاد اسلامی شائبه سیاسی بودن را ایجاد کرده است، گفت: کمیسیون آموزش مجلس از سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی برای ارائه گزارش جزئیات حذف این رشته‌ها در کمیسیون دعوت کرده‌ است.
کد خبر : 190705

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی اقدام وزارت علوم در حذف حدود سه هزار رشته تحصیلی از دانشگاه آزاد اسلامی را سیاسی دانست و گفت: نحوه برخورد وزارت علوم شائبه سیاسی بودن را ایجاد کرده است، زیرا چرا در دوره قبل چنین امری اتفاق نیفتاد.


عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتی رشته‌هایی که حدود 15 سال در دانشگاه آزاد اسلامی ارائه می‌شد و در برخی واحدها دارای هیات علمی بود، اکنون حذف شده است و امیدواریم وزارت علوم روش خود را در این مورد تغییر دهد.


وی با بیان اینکه وزارت علوم تاکنون درباره حذف این رشته‌ها از دانشگاه آزاد اسلامی توضیحی را ارائه نکرده است، اظهار کرد: کمیسیون مجلس قطعا این موضوع را پیگیری خواهد کرد چرا که حذف این رشته‌ها موجب تعطیلی صد واحد دانشگاهی در کشور می‌شود.


نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی افزود: در این راستا یکشنبه هفته آینده از علی‌محمد نوریان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی برای ارائه گزارش جزئیات حذف این رشته‌ها برای حضور در کمیسیون دعوت کرده‌ایم تا ابعاد این موضوع کاملا بررسی و روشن شود و بعد از آن این موضوع را از وزارت علوم پیگیری می‌کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته