دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1394 - 15:25
نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

کار روابط عمومی، احیاکننده سنت رسول خداست

جمعی از کارشناسان و فعالان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، با آیت‌الله سید محمد شاهچراغی دیدار کردند.
کد خبر : 19070

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، امام جمعه سمنان با تقدیر از تلاش های این قشر فهیم در امر اطلاع رسانی و تبلیغات، کار روابط عمومی را احیاکننده سنت رسول خدا دانست و اظهار کرد: پیامبر(ص) مبعوث شد تا دو رابطه حسنه را برقرار کند، اول ایجاد رابطه حسنه بین مردم و خداوند بر اساس معرفت و عبادت و دیگری روابط حسنه بین مردم با یکدیگر بر اساس مساوات و برادری و کار شما نیز در این راستا، ایجاد ارتباط صحیح و درست بین مردم و مسئولان است.


نماینده ولی فقیه در استان سمنان افزود: چنانچه در کشور ما، هم رابطه حسنه بین مردم و خدا باشد و هم بین مردم با یکدیگر، آن گاه شعار همدلی و همزبانی که از منویات مقام معظم رهبری است، محقق خواهد شد.


شاهچراغی با بیان حدیثی از امام صادق(ع) که فرمود: علیکم بصدق الحدیث و اداء الامانة،خطرات و آسیب های این شغل را یاد آور شد و افزود: رعایت امانتداری و انتقال کمال و تمام اطلاعات، پرهیز از خیانت، اجتناب از هوی و هوس و انحرافات و حقیقت گویی از جمله مواردی است که باید نسبت به آن مراقبت صورت پذیرد.








آیت الله شاهچرغی: اطلاع‌رسانی و تبلیغات، حل مسائل مشکلات مردم و انسجام و همدلی بین کارکنان در سطح جامعه و دستگاه‌های اجرایی از مهم‌ترین این وظایف است

وی با ذکر حدیث «سلامة الانسان فی حفظ اللسان» از رسول اکرم (ص) ادامه داد: زبان سر و زبان قلم باید از سلامت برخوردار باشد، چرا که سلامت انسان و در پی آن سلامت جامعه، در سلامت این دو زبان ریشه دارد.


شاهچراغی با تبیین جایگاه، رسالت و نقش مهم روابط عمومی افزود: اطلاع‌رسانی و تبلیغات، حل مسائل مشکلات مردم و انسجام و همدلی بین کارکنان در سطح جامعه و دستگاه‌های اجرایی از مهم‌ترین این وظایف است.


دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان نیز در این نشست گفت: حفظ شعائر اسلامی و ارزش‌های انقلابی و اسلامی در محیط اداره و جامعه رسالت مهم روابط عمومی ها، بعنوان سربازان مدافع انقلاب و ولایت است.


ایرج کارخایی با بیان شعار امسال روابط عمومی ها مبنی بر «هم‌زبانی و هم‌دلی؛ ضامن پاسخگویی و مسئولیت اجتماعی» گفت: روابط عمومی‌ها باید در گسترش ارتباط خود با مردم و شفاف‌سازی عملکرد دستگاه‌ها و سازمان‌های خود بکوشند تا منجر به حفظ وحدت، آرامش و افزایش امید شود.


وی نام‌گذاری سال به‌عنوان «دولت و ملت؛ هم‌دلی و هم‌زبانی» را فرصتی طلایی دانست که رهبر معظم انقلاب پیش‌روی دولت قرار داده و روابط عمومی‌ها باید از این فرصت بیشترین استفاده را داشته باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب