نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

کار روابط عمومی، احیاکننده سنت رسول خداست

جمعی از کارشناسان و فعالان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، با آیت‌الله سید محمد شاهچراغی دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، امام جمعه سمنان با تقدیر از تلاش های این قشر فهیم در امر اطلاع رسانی و تبلیغات، کار روابط عمومی را احیاکننده سنت رسول خدا دانست و اظهار کرد: پیامبر(ص) مبعوث شد تا دو رابطه حسنه را برقرار کند، اول ایجاد رابطه حسنه بین مردم و خداوند بر اساس معرفت و عبادت و دیگری روابط حسنه بین مردم با یکدیگر بر اساس مساوات و برادری و کار شما نیز در این راستا، ایجاد ارتباط صحیح و درست بین مردم و مسئولان است.


نماینده ولی فقیه در استان سمنان افزود: چنانچه در کشور ما، هم رابطه حسنه بین مردم و خدا باشد و هم بین مردم با یکدیگر، آن گاه شعار همدلی و همزبانی که از منویات مقام معظم رهبری است، محقق خواهد شد.


شاهچراغی با بیان حدیثی از امام صادق(ع) که فرمود: علیکم بصدق الحدیث و اداء الامانة،خطرات و آسیب های این شغل را یاد آور شد و افزود: رعایت امانتداری و انتقال کمال و تمام اطلاعات، پرهیز از خیانت، اجتناب از هوی و هوس و انحرافات و حقیقت گویی از جمله مواردی است که باید نسبت به آن مراقبت صورت پذیرد.








آیت الله شاهچرغی: اطلاع‌رسانی و تبلیغات، حل مسائل مشکلات مردم و انسجام و همدلی بین کارکنان در سطح جامعه و دستگاه‌های اجرایی از مهم‌ترین این وظایف است

وی با ذکر حدیث «سلامة الانسان فی حفظ اللسان» از رسول اکرم (ص) ادامه داد: زبان سر و زبان قلم باید از سلامت برخوردار باشد، چرا که سلامت انسان و در پی آن سلامت جامعه، در سلامت این دو زبان ریشه دارد.


شاهچراغی با تبیین جایگاه، رسالت و نقش مهم روابط عمومی افزود: اطلاع‌رسانی و تبلیغات، حل مسائل مشکلات مردم و انسجام و همدلی بین کارکنان در سطح جامعه و دستگاه‌های اجرایی از مهم‌ترین این وظایف است.


دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان نیز در این نشست گفت: حفظ شعائر اسلامی و ارزش‌های انقلابی و اسلامی در محیط اداره و جامعه رسالت مهم روابط عمومی ها، بعنوان سربازان مدافع انقلاب و ولایت است.


ایرج کارخایی با بیان شعار امسال روابط عمومی ها مبنی بر «هم‌زبانی و هم‌دلی؛ ضامن پاسخگویی و مسئولیت اجتماعی» گفت: روابط عمومی‌ها باید در گسترش ارتباط خود با مردم و شفاف‌سازی عملکرد دستگاه‌ها و سازمان‌های خود بکوشند تا منجر به حفظ وحدت، آرامش و افزایش امید شود.


وی نام‌گذاری سال به‌عنوان «دولت و ملت؛ هم‌دلی و هم‌زبانی» را فرصتی طلایی دانست که رهبر معظم انقلاب پیش‌روی دولت قرار داده و روابط عمومی‌ها باید از این فرصت بیشترین استفاده را داشته باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا