دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خبرنگاران عزیزن فقط زمانی که با آنها کار داریم!

گزینش پنهانی مسئولان جشنواره موسیقی نواحی نسبت به اعزام خبرنگاران حوزه موسیقی به کرمان -محل برگزاری این جشنواره- شبهه بی‌ارزش بودن فعالیت خبرنگاران را تحکیم و تقویت کرد و این نکته را یادآوری کرد که فقط خواستار حضور خبرنگاران در نشست‌ها برای نشان دادن قوت روابط عمومی‌ در جشنواره هستند.
کد خبر : 190670

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، چندی پیش نشست خبری در خصوص دهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی که این روزها در استان کرمان در حال برگزاری است، برپا شد. در این نشست مسئولان جشنواره نسبت به این‌که امکان میزبانی از اهالی رسانه‌ را ندارد صحبت‌هایی کردند که با انتقادهای بیشمار خبرنگاران روبه‌رو شد. البته این امر تازه نیست، مدتهاست که مشکل بی‌پولی دامن‌گیر جشنواره‌ها هنری کشور شده است، اما این نکته نشان بی‌توجهی مسئولان به امر اطلاع‌رسانی است، امری که همواره در قالب حمایت رسانه‌ها از جشنواره موسیقی نواحی خود را نشان داده است. اگر بگویم که رسانه‌ها بیش از مسئولان نگران برگزاری این جشنواره بوده‌اند، خطا نگفته‌ایم.


با توجه به حواشی متعددی که این نشست خبری داشت، اهالی رسانه به این‌که آیا هر ساله قرار است کرمان میزبان جشنواره باشد و این‌که چرا مسئولان نسبت به اطلاع‌رسانی و پوشش خبری اتفاقاتی که در دل جشنواره می‌افتد بی‌تفاوت‌ هستند، انتقادهایی مطرح کردند که نتیجه آن در این جلسه، نبود امکانات برای میزبانی واشاره به تفاهم منعقد شده‌ای بود که باعث می‌شود این جشنواره تا دوره یازدهم نیز در کرمان برگزار شود.


در این میان نکته جالب توجه عدم شفافیت مسئولان و روابط عمومی جشنواره است که دیر یا زود به گوش دیگر رسانه‌ها می‌رسد و خبرنگاران را نسبت به انعکاس و یا اهمیت جشنواره دلسرد می‌کند. کاش مسئولان با اهالی رسانه رو راست باشند.


اگرچه دعوت از خبرنگاران رسانه‌هایی چون ایلنا، مهر، ایسنا، فارس و هنرآنلاین برای پوشش رسانه‌ای اخبار جشنواره مایه خرسندی است اما رفتارهای این چنینی آن هم در خفا و با صحبت‌هایی که در نشست خبری مبنی بر نبود امکانات کافی بود، دیگر دوستان رسانه‌ای را دچار شوک کرد.


دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا برگزارکنندگان استانی جشنواره موسیقی نواحی ‌می‌توانستند همچون دیگر ارگان‌ها و سازمان مسئله فراهم نبودن شرایط برای میزبانی رسانه‌ها را مطرح کنند و یا همچون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که اتفاقا گستردگی زیادی در حوزه فعالیت دارد، به اهالی رسانه اعلام کند که دعوت از رسانه‌ها به صورت گردشی خواهد بود و انتخاب رسانه‌ها در هر دوره از جشنواره به مثابه توهین و یا بی‌ارزش بودن فعالیتشان نیست.


بر همین اساس نگاه سطحی و سهل‌انگارانه مسئولان جشنواره و عملیاتی کردن آن با این تصمیم‌گیری جای تأسف است چراکه در میان دیگر افرادی که در حوزه اطلاع‌رسانی مشغول فعالیت‌ هستند این دیدگاه را بوجود می‌آورد که مدیران و برگزارکنندگان جشنواره نسبت به عملکرد دیگر رسانه‌ها بی‌تفاوت هستند و یا کار آنها را بی‌ارزش می‌بینند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب